مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد مشارکت تمام دستگاه‌های استان در اجرای طرح السابقون را ضروری دانست و از جمع‌آوری اسناد و سوابق 3 هزار رزمنده و شهید یزدی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲ 02 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد رجبی  در مورد طرح السابقون که از امسال در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد اجرا شده، با بیان اینکه این طرح با هدف جمع‌آوری اسناد و سوابق شهدا و رزمندگان استان یزد در حال اجراست، اظهار داشت:  بیش از 40 هزار نفر رزمنده یزدی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

مدیرکل حفظ و آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جدید گفت: امسال بیش از 32 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان یزد درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس را پاس کردند.

رجبی تهیه مصاحبه یک هزار و 500نفر از مسئولان و فرماندهان یزدی دفاع مقدس را از جمله اقدامات انجام شده در استان یزد دانست و بیان کرد: مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و نظارتی استان نقش مهمی در اجرای کامل و صحیح طرح السابقون ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت احداث مرکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد افزود: مرکز فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در 3 بخش کتابخانه، مرکز اسناد و نمازخانه، در مساحتی بالغ بر 7 هزار مترمربع در حال احداث است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به جمع‌آوری اسناد و سوابق 3 هزار نفر از رزمندگان و شهدای یزدی دفاع مقدس، تصریح کرد: جمع‌آوری اسناد بیش از 35 هزار نفر از رزمندگان و شهدای یزدی دفاع مقدس در اولویت و دستورکار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد است.

وی تهیه و چاپ 9 کتاب ویژه دفاع مقدس را از دیگر اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد دانست و عنوان کرد: تا پایان امسال 30 عنوان کتاب با موضوع شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این اداره کل تهیه و چاپ می‌شود.

وی با اشاره به‌ضرورت برگزاری دوره‌های 12 ساعت آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، ویژه کارکنان نهادهای دولتی و غیردولتی در استان یزد، ادامه داد: در کتابخانه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیش از 4 هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به‌منظور ارائه به متقاضیان وجود دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار