فرماندار ابرکوه روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت: بودجه اختصاصی امسال فقط برای طرحهای نیمه تمام بالای 80 درصد هزینه می شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 02 November 2015

به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی بابیان اینکه شهرداری ها از نظر مالی مستقل هستند اما بخاطر محرومیت این شهرستان 12 میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات استانی به شهرداری ابرکوه و مهردشت اختصاص یافته است.

این مسئول دامه داد: 30 میلیارد ریال نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه تکمیل پروژهای مصوب سفر معظم له در 15 دی ماه سال 86 برای ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی آب آشامیدنی ابرکوه که 60 درصد پیشرفت دارد اختصاص یافته است .
وی از سرعت ساخت راه آهن یزد - اقلید خبرداد و تصریح کرد: این طرح ملی در پایان سال 95 به بهره برداری می رسد که نقش بسزائی در توسعه استان و شهرستان دارد.
این مسئول نیز از بهره برداری جاده ارتباطی ابرکوه خاتم در دهه فجر خبر داد و افزود: بابهره برداری از این راه 130 کیلومتر راه ارتباطی به استانهای جنوبی نزدیکتر می شود.
فرماندار ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد : باوحود مشکلات فضای بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه و طرح تحول سلامت امسال 9 برابر از سال گذشته در این بیمارستان پذیرش شدند و علت اصلی آن نیز اعتماد خوبی که مردم به طرح تحول سلامت داشته اند .
رسولی ادامه داد: بیمارستان ابرکوه از 32 تختخوابی به 96 تخت خوابی ارتقا یافته است و با تخصیص 60 میلیارد ریال بودجه طرح توسعه آن شروع شده است.
رسولی همچنین ضمن قدردانی از مردم بخاطر برگزاری هرچه باشکوهترآیین عزاداری امام حسین(ع)، اظهارکرد: بخاطر عزاداری های سنتی و منحصر بفرد این شهرستان چهار اثر فرهنگی ناملموس عزاداری آهنگ محرم ، شامل آوا نوای محرم درابرکوه باشماره 699 ، زنجیر زنی با شماره 1113 و جوش دور با شماره 544 و شده برداری باشماره 1107درفهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران به ثبت رسیده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد نیز در این نشست گفت: بزودی سند توسعه شهرستان ابرکوه در شورای مدیریت توسعه استان مطرح می شود که محور گردشگری با توجه به موقعیت تاریخی ابرکوه باید در این سند مد نظر قرارگیرد.
حمیدرضا نصیری زاده بابیان اینکه جذب گردشگر داخلی بویژه خارجی برای استان فواید زیادی دارد اظهار کرد: عده زیادی از گردشگران خارجی در ایام سوگواری سید سالارشهیدان (ع) به یزد آمدند و از عزاداری این استان دیدن کردند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد بابیان اینکه استان باید از بودجه های موجود برای ایجاد زیرساخت ها فراهم کنیم تصریح کرد: باید زمینه را برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید، بهترین موقعیت برای جذب سرمایه گذاری خارجی وجوددارد و با تسهیل کردن اخذ مجوزها زمینه را برای سرمایه گذارخارجی فراهم آوریم.
این مسئول همچنین با تشریح فصل های مختلف بودجه گفت: سهم شهرستان ابرکوه از کل بودجه اختصاص یافته به استان یزد 9 و سه دهم درصد است که مجموع آن 132 میلیارد و 710 میلیون ریال می باشد.
نصیری زاده بابیان اینکه دولت اولویت هزینه بودجه عمرانی به طرحهای نیمه تمام بالای 80درصد پیشرفت داده است اضافه کرد: سه هزار و 400 طرح نیمه تمام در استان یزد وجود دارد وطرح جدیدی در استان یزد اجرا نخواهد شد.
دراین نشست همچنین مدیرآب وفاضلاب ابرکوه از رونداجرای پروژه فاضلاب شهر ابرکوه خبر دادو یاد آورشد: این طرح مهمی برای شهر ابرکوه است.
محسن پورسیدبا بیان اینکه امسال با تخصیص اعتبارات این طرح ملی سرعت خواهد گرفت افزود: برای تکمیل این طرح 800 میلیارد اعتبار نیاز است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار