مدیرکل کتابخانه های یزد:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: خیرین برای کمک به مسوولان در گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ 10 March 2015
به گزارش تابناک یزد، رقیه دوست فاطمی ها در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید مهریز افزود: گسترش فرهنگ مطالعه جزو برنامه های مهم دولت است .

وی در این نشست ضمن تقدیر از زحمات کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره و تاکید کرد: گسترش کتابخوانی عزم همگانی می خواهد .

وی ادامه داد: تجربه جهانی نشان می دهد که رشد و توسعه تمدن ها ریشه در رشد فکری و فرهنگی جوامع دارد و بدون توسعه فرهنگ کتابخوانی نمی توان شاهد رشد هیچ تمدنی و فرهنگی بود .

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد همچنین تاکید کرد: کتابخانه های عمومی باید با داشتن فضا و امکانات مناسب به بهترین نحو ممکن به ارائه خدمات به مراجعان و پیشبرد اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بردارند.

همچنین فرماندار مهریز با اشاره به کمبود اعتبارات در تجهیز کتابخانه ها گفت: باید از ظرفیت و حضور خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته استفاده کرد .

سید رستگاری با تاکید بر حضور دانش آموزان و دانشجویان در کتابخانه ها افزود: باید ترویج فرهنگ کتابخوانی در همه جامعه دنبال کنیم و برای تشویق قشر های مختلف به کتابخوانی برنامه ایی جامع و جدی داشت .

به گزارش ایرنا، فرماندار مهریز با اشاره به امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش شهرستان و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: ادارات شهرستان باتامل در زمینه کتابخانه ها فعال هستند و امیدوارم با همت اعضای انجمن شاهد رشد و پیشرفت روز افزون در امرکتاب و کتابخوانی باشیم .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار