سرمایه‌گذاران سیتی سنتر در سودای برندهای امریکایی؛
تابناک: به گفته صرامی قرار است برخی برندهای معروف دنیا مانند برندهای وال مارت (فروشگاه غول زنجیره‌ای آمریکایی)، میسیز (بزرگترین و پرطرفدارترین فروشگاه چند منظوره آمریکا)، بزرگترین رستوران مک دونالد خاورمیانه، سیرز، اچ اند ام، فروشگاه اسباب بازی تویزو راس که اتفاقا همگی هم آمریکایی هستند در این مرکز خرید افتتاح شوند!.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 03 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، به گفته مسعود صرامی، مدیرعامل مجموعه سیتی سنتر اصفهان این مجموعه بعد از مرکز خرید دبی دومین مرکز خرید مدرن خاورمیانه است.

خودش می گوید سال آینده میلادی دیگر بخش های این مجموعه شامل هتل پنج ستاره به بهره برداری خواهد رسید.

صرامی با ساخت این مجموعه و ایجاد فضایی برای حضور برندهای مختلف در اصفهان و همچنین استفاده مردم از فرصت خرید تمام وسایل و کالاهای مورد نیاز خود با وارد شدن به یک مجموعه فروشگاهی، می توان گفت یکی از فرصت های کم نظیر خرید و فروش را در بحث کالاهای مصرفی در اصفهان ایجاد کرده است.

این مجموعه از زمان تاسیس تاکنون به دلیل ساختار شبه غربی خود و فرهنگ هایپرمارکتی مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس از جمله مقتدایی، کامران و اخوان قرار گرفت. این موضع انتقادی در قبال فعالیت های صرامی تا بدانجا پیش رفت که در زمان سخنرانی صرامی در دانشگاه صنعتی اصفهان به مناسبت روز تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان صنعت و معدن استان اصفهان کامران و اخوان جلسه را ترک کردند.

صرامی اما گلایه های خود را مطرح کرد و از عدم همکاری پلیس برای تامین امنیت در مجموعه سیتی سنتر اصفهان هم گلایه داشت.

حالا با وجود تمام گلایه ها از این مرکز خرید و از سویی برخی حمایت‌ها از آن، به گفته صرامی قرار است برخی برندهای معروف دنیا مانند برندهای وال مارت (فروشگاه غول زنجیره‌ای آمریکایی)، میسیز (بزرگترین و پرطرفدارترین فروشگاه چند منظوره آمریکا)، بزرگترین رستوران مک دونالد خاورمیانه، سیرز، اچ اند ام، فروشگاه اسباب بازی تویزو راس که اتفاقا همگی هم آمریکایی هستند در این مرکز خرید افتتاح شوند!.

همچنین یک فروشگاه بزرگ سه هزار متری در مجموعه اصفهان سیتی‌سنتر در ماه های اخیر به برند «دبنهامز» که یک مارک انگلیسی است اختصاص یافته است. این فروشگاه عرضه کننده پوشاک مخصوص آقایان، بانوان و کودکان است.





هرچند ایده سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی به طور موفق خود را در این مجموعه نشان داده است و سیتی سنتر هرچند با وارد کردن فرهنگ غربی خرید، فراموشی بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی را به نام خود زده است اما، آیا آقای صرامی و سرمایه‌گذاران عرب و غیرعرب!! این مرکز به این مسئله واقف‌اند که مقام معظم رهبری در ماه‌های اخیر به شدت از حضور و سرمایه‌گذاری برندهای آمریکایی در ایران انتقاد کرده‌اند و خواستار توجه مسئولان در خصوص "نفوذ دشمن" چه از راه اقتصادی و چه از کانال‌های دیگر شده‌اند؟!.

"حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش واشنگتن برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای افزودند: امریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی ها نمی دهیم."

با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب از ایستادگی قاطعانه خود در برابر نفوذ امریکا در کشور سخن می‌گویند، برخی سرمایه‌گذاران به بهانه توسعه و از سوی دیگر بالابردن توان سوددهی مجموعه خود به دنبال حضور برندهای امریکایی و اروپایی در ایران بدون توجه به نوع فرهنگی که اقتصاد اروپایی و امریکایی به ایران وارد خواهد کرد، هستند.

علاوه بر برندهایی که صرامی از آنها صحبت می‌کند و قرار است به مجموعه سیتی سنتر خود اضافه کند، خبرها حاکی از آن است که رستوران‌های زنجیره‌ای کی اف سی یکی از شعب خود را در تهران راه اندازی کرده است و این بند به دنبال راه اندازی های شعبه دوم خود در دیگر منطقه تهران و بعد از آن شهرهای دیگر ایران است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار