« آقاي زاکاني بازگرديد! » عنوان يادداشت روز روزنامه آفتاب يزد به قلم سيد عليرضا کريمي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 04 November 2015

به گزارش تابناک یزد،شايد بتوان به جرات گفت که عليرضا زاکاني اين روزها گوي سبقت را در مخالفت با دولت و حاميان آن از ديگران ربوده است. تا پيش از اين معمولا چهره‌هايي همچون رسايي، کوچک‌زاده، روح‌الله حسينيان، زارعي و ... مطرح بودند اما امروز کمي داستان متفاوت شده است و سردمدار مخالف خواني عليرضا زاکاني است. اين نماينده مجلس تقريبا از زماني که بنا شد توافق هسته‌اي در مجلس در قالب کميسيوني تحت عنوان کميسيون ويژه بررسي برجام بررسي شود بيش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد و به بهانه بررسي برجام تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي را نکوهش، جليلي را تجليل و حاميان دولت را نادان خواند! درباره رويکرد اين نماينده مجلس نکاتي گفتني است:

اول: به نظر مي‌رسد عليرغم تصويب و تاييد مشروط برجام در سطوح عالي نظام همچنان عليرضا زاکاني بنا ندارد دست از مخالفت‌ها با دولت بردارد. نشان به آن نشان که حالا که ديده نمي‌تواند امروز آنچنان در موضوع توافق هسته‌اي وارد شود نوک پيکان حملات خود را به سوي حاميان اصلي دولت نشانه رفته
است.بي‌ترديد آيت‌الله‌هاشمي يکي از بزرگترين حاميان دولت حسن روحاني قلمداد مي‌شود و زدن او به مثابه حمله به خوددولت است. از همين رو است که اين روزها اين نماينده مجلس سعي دارد در کنار تداوم کنايه‌ها و انتقادات خود از برجام تلاش نمايد اين حامي استراتژيک رئيس جمهور روحاني را زير آماج حملات خود قرار دهد ؛ تا جايي که مدعي شده رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هوش و حواس درست حسابي ندارد!دوم: عليرضا زاکاني نيک مي‌داند در جاده‌اي قرار گرفته است که فرجام مشخصي ندارد؛ همان طور که در برجام نتوانست به نتيجه روشني برسد. اما او لجوجانه پاي بر زمين مي‌کوبد و تلاش دارد عقيده خود را که بين مردم طرفداري ندارد به کرسي بنشاند. شايد اگر او از همين نقطه‌اي که قرار گرفته است با يک عذرخواهي ساده بازگردد بهترين راهکار باشد. هر چند اين مهم بعيد اندر بعيد است اما راهکاري دلسوزانه و توام با درايت و تدبير سياسي است. بسياري از کساني که مخالف برجام بودند و در اردوگاه زاکاني حضور داشتند امروز پي به اشتباه خود برده‌اند و نه تنها علم مخالفت با محمدجواد ظريف و توافق هسته‌اي را پايين آورده‌اند بلکه حتي از رويکرد هسته اي دولت حمايت نيز مي‌نمايند. اين جماعت براي اين چرخش يک دليل روشن و منطقي دارند. مسلماً کساني که موافق توافق هسته‌اي باشند در انتخابات مجلس دست بالاتر را دارند و افرادي هم که با زبان طعنه با ظريف و تيم او سخن گفته‌اند کار دشواري در اسفندماه خواهند داشت. چندي پيش يکي از نمايندگان مجلس که سابقه مخالفت با برجام را در کارنامه خود داشت و نامش در بيانيه‌هاي دلواپسان به چشم مي‌خورد طي تماسي با نگارنده خواستار اتخاذ تدبيري براي پاک شدن اين کارنامه و به کار گرفتن ترفندي براي آنکه در جامعه جا بيفتد او حامي برجام و ظريف بوده است. همين مثال به خوبي نشان مي‌دهد حاميان و مخالفان توافق هسته‌اي اکنون کجا ايستاده‌اند.
بعد تحرير:خلق و خوي علي مطهري بسيار بَيّن است. او اهل چرخش نيست و به آن اصولي که اعتقاد دارد پايبند است.اتفاقا اين پايبندي او يکي از رموز اصلي موفقيت و محبوبيت وي در جامعه است.علي مطهري وقتي ملاحظه مي نمايد اصرارها و تاکيدات وي عليرغم فحاشي‌ها براي او پايگاه ايجاد مي نمايد بيش از گذشته بر اصول خود اصرار مي ورزد.اما نکته اينجاست اصرار بر اصولي که من در آوردي است و جايگاهي در ميان مردم ندارد قابل اعتنا نيست و چرخش و بازگشت در اين خصوص جايز به نظر مي رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار