معاون فرماندار بیله سوار مغان:
معاون فرماندار بیله سوار مغان گفت: استقرار کتابخانه های سیار در روستاهای محروم این شهرستان نیازی جدی است.
کد خبر: ۱۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 04 November 2015

 به گزارش ایرنا، محمد ابراهیمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بیله سوار با اشاره به نبود و کمبود مراکز فرهنگی و هنری در مناطق محروم و روستایی خواستار اشاعه فرهنگ کتابخوانی و گسترش کتابخانه های سیار در روستاها شد و افزود: با استقرار کتابخانه های سیار در روستاها می توان این مسافر فرهنگی را به جای جای مختلف در این خطه رسانده و با توزیع سیار کتاب در نقاط مختلف روستاییان و عشایر را از نعمت کتاب غنی کرد.
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به رشد تکنولوژی و وجود مراکز دانشگاهی در این شهرستان باید بستر و زمینه لازم در زمینه استفاده از کتاب و کتابخانه ها با منابع مورد نیاز قشر دانش آموز و دانشجو را فراهم کنیم.
وی افزود: اگر موفق بشویم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش بدهیم جامعه را در برابر خطرات احتمالی و تهاجم فرهنگی غرب بیمه کرده ایم و با نهادینه کردن این فرهنگ گام بزرگی در راستای سرمایه گذاری برای آینده کشور برخواهیم داشت.
ابراهیمی ریشه و مشکل عمده ناهنجاری ها و نا امنی ها را جهل و نا آگاهی و نا آشنایی به وظایف اجتماعی دانست و گفت: هر قدر جامعه به بینش و آگاهی در حد مطلوب برسد به طور حتم آرامش و امنیت ، پیشرفت و توسعه در آن به دست می آید.
او همچنین افزود: اهدای کتاب از کتابخانه ها به کتابخوانان یکی از روش های ترغیب عموم نسبت به کتاب و کتابخوانی است و فرهنگ هدیه کتاب باید در جامعه رشد یابد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، سرداری رییس کتابخانه عمومی بیله سوار نیز در این جلسه تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان را پنج هزار و 570 نفر و تعداد کتب موجود در کتابخانه ها را نیز 50 هزار و 189 جلد ذکر کرد.
وی گفت: نیمه اول امسال 47 هزار و 432 کتاب امانت داده شد.
وی به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: تجلیل از کتابداران نمونه و پیشکسوتان این عرصه ، تقدیر از اهدا کنندگان برتر کتاب ، تقدیر از مولفان و نویسندگان برگزیده شهرستان ، ایجاد نمایشگاه کتاب ، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی برای گروه های سنی مختلف ، بازدید قشرهای مختلف از کتابخانه عمومی و ثبت نام رایگان برای عضوگیری در کتابخانه از جمله برنامه های این هفته است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار