معاون حفاظت شرکت آب منطقه ای استان اردبیل خبر داد؛
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از منابع زیر زمینی استان اردبیل کسر می شود.
کد خبر: ۱۲۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 07 November 2015

 به گزارش ایرنا، بهروز محمدی در نشست مشترک آب منطقه ای با نیروی انتظامی افزود: درحال حاضر بیش از640 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی درسالهای گذشته به صورت بی رویه استفاده شده و با کسری مخزن مواجه هستیم .
وی بیان کرد: این موضوع باعث از بین رفتن ذخایر استراتژیک استان و تحمیل هزینه های مضاعف به صاحبان چاه ها و هم چنین از بین رفتن زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی استان می شود.
وی گفت: درحال حاضر وزارت نیرو با توجه به شرایط موجود منابع آب زیرزمینی کشور و مصرف بیش از110 میلیارد مترمکعب از ذخایر استراتژیک کشور و تحمیل 10 میلیارد مترمکعب سالانه به این حجم طرح احیا و تعادل بخشی منابع اب زیرزمینی رامصوب کرده است.
محمدی ادامه داد : 15 پروژه در این خصوص در شورای عالی آب کشور تصویب و برای اجرا به استانها ابلاغ شده است که دراستان اردبیل نیز پروژه های مذکور با اعتباری بالغ بر67میلیارد ریال در سال 94 درحال اجراست .
وی گفت: از پروژه های اساسی در این زمینه انسداد چاههای غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز، نصب کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاهها، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مصرف بهینه آب، تغییر الگوی کشت، ترویج سیستم های نوین آبیاری در پایاب چاهها می باشد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت: به منظور تحقق برنامه های مذکور نیازمند تامین امنیت و پشتیبانی نیروی انتظامی همگام با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستیم تازمینه را برای متخلفین و بروز تخلفات تنگ کنیم.
سرهنگ جاهد، معاون پیشگیری نیروی انتظامی استان نیز در این جلسه گفت: نیروی انتظامی استان در برخورد با متخلفین و متجاوزین منابع آبی مصمم و آماده است و هر جا جرم مشهودی صورت گیرد در اسرع وقت نسبت به برخورد با آن اقدام خواهد شد .
وی اضافه کرد: تاکنون نیز در این زمینه در شهرستانهای اردبیل، نمین، سرعین و مشگین شهر اقدام اساسی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی استان در زمینه مدیریت منابع آب استان به شرکت آب منطقه ای استان کمک لازم را تاکنون انجام داده و برای اجرایی شدن طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در تمام واحدهای شهرستانی به صورت جدی فعال هستیم.
معاونت پیشگیری نیروی انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی استان نقاط بحران در عرصه مدیریت منابع آب استان را شناسایی کرده و راهکار لازم را احصاء و جهت اقدامات لازم به دستگاههای مرتبط ارسال کرده است.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار