کلاهبرداری جدید در البرز
انتشار خبر این پرونده‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته وضعیت بسیار نامناسبی بر تعاملات اقتصادی استان البرز حاکم بوده و این شرایط راه برای کلاهبرداران، سودجویان و مفسدان اقتصادی باز کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 07 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: هنوز چند روزی از خبر سازمان بازرسی کل کشور مبنی وجود بیش از 30 پرونده بزرگ معوقات بانکی و همچنین اعلام خبر دستگیری کلاهبردار 90 میلیارد تومانی البرز در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نگذشته است که این بار رئیس پلیس استان البرز از کلاهبرداری 102 میلیارد و 670 میلیون ریالی در پوشش فروش ارز در این استان خبرداد.
انتشار خبر این پرونده‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته وضعیت بسیار نامناسبی بر تعاملات اقتصادی استان البرز حاکم بوده و این شرایط راه برای کلاهبرداران، سودجویان و مفسدان اقتصادی باز کرده است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح درباره پرونده جدید می‌گوید: در پی ارجاع یک فقره پرونده شکایت تحت عنوان کلاهبرداری میلیاردی فردی به نام (ف) از دادسرای شهرستان کرج در شهریور ماه سال 94 به پلیس امنیت عمومی البرز رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره عملیات این پلیس قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در بررسی های به عمل آمده ، رصد اطلاعاتی و استعلام از سوابق نامبرده مشخص شد که متهم در شهرهای شمالی و مرکزی کشور نیز دارای پرونده های متعدد شکایت به جرم کلاهبرداری در مراجع قضایی بوده و از سال 74 نیز به اتهام سرقت مسلحانه تحت تعقیب مراجع قضایی می باشد.
سردار کامرانی صالح افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس امنیت عمومی در خصوص یافتن ردی از متهم ادامه داشت تا اینکه ماموران پس ازیک ماه کار اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شهر شیراز شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت : بلافاصله اکیپی از ماموران اداره عملیات این پلیس با دریافت نیابت قضایی به شهرستان مذکور اعزام و با همکاری پلیس امنیت شیراز که متهم در آنجا نیز اقدام به جرم کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس بود طی یک اقدام غافلگیرانه موفق به دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.
وی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد 50 فقره مهر جعلی مربوط به ارگان های دولتی و خصوصی و تعداد زیادی اسناد ومدارک جعلی کشف شد.
کامرانی صالح گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت تحقیقات تکمیلی به کرج منتقل و در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری در پوشش فروش ارز به خریداران و کلاهبرداری میلیاردی از طعمه های خود اعتراف کرد.
وی افزود: بر اساس اعترافات متهم وی تنها در شهرستان کرج اقدام به 102 میلیاردو 670 میلیون ریال کلاهبرداری کرده و در شهرهای دیگر کشور نیز مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده است که میزان دقیق آن در دست بررسی است.
کامرانی صالح گفت: متهم از ابتدای سال 93 با فعالیت در بازار ارز و آشنایی با مشتریان دائمی این بازار اقدام به شناسایی سوژه های خود کرده و در ابتدا با فروش ارز با قیمت پائین تر از قیمت بازار و جلب اعتماد مشتریان خود ، هنگامی که اعتماد آنها را کاملا نسبت به خود به دست می آورد در مراحل بعد با دریافت مبالغ هنگفت در قبال فروش ارز به آنان بدون آنکه ارزی در اختیار مشتریان قرار دهد کلاهبرداری می کند.
فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: متهم علاوه بر دلالی در بازار ارز با استفاده از مهر جعلی ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی اقدام به ده ها فقره جرم کلاهبرداری در این رابطه کرده است.
رسیدگی به سایر جرائم متهم دستگیر شده و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار