دادگستری شهرستان سوادکوه به علت کشتار غیر مجاز دام توسط یکی از قصابان این واحد را به پرداخت 40میلیون جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 07 November 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران دکتر پیمان نیک فرجام مسئول اداره دامپزشکی شهرستان سوادکوه اعلام کرد: بازرسان و کارشناسان نظارت بهداشتی این اداره در پی بازدیدهای ادواری خود و بازرسی از یک واحد عرضه گوشت در این شهرستان و مشاهده لاشه فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی که در خارج از کشتارگاه صنعتی دام استحصال و در مرکز عرضه در حال فروش بود، فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی نمودند.
وی افزود : دادگستری این شهرستان این اقدام متصدی قصابی را تهدیدی علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیر مجاز دام دانسته و متخلف را به استناد ماده 688 قانون مجازات های اسلامی اقدامات زیانبار متهم را با توجه به انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه قلمداد و وی را به پرداخت 40 میلیون جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود. نیکفرجام از شهروندان سوادکوهی خواست تا توجه ویژه ای به مهر بازرسی گوشت بر روی لاشه ها داشته باشند و از خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری نمایند و در صورت مشاهده، این موارد را سریع به اداره دامپزشکی این شهرستان به شماره تماس 42452970 اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار