مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از معرفی و برگزاری آیین تجلیل از برترین کتاب سال در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۲۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 08 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی عصر امروز در جلسه هماهنگی پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از مهجوریت و برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها خارج شود تا همه با علاقمندی در امر کتاب و کتابخوانی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در حمایت از حوزه کتاب و نشر وزارت ارشاد و به تبع آن در استان اردبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در همین راستا و برای اولین بار آیین تجلیل از برترین کتاب سال استان را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این برنامه که در قالب دو جشنواره فرهنگی و ادبی شامل داستان کوتاه و انتخاب کتاب سال است، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی 28 آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

اسحاقی افزود: در این مراسم قرار است از دو نویسنده برجسته اردبیلی و مشهور کشوری داود غفارزادگان و محمدرضا بایرامی تجلیل شود.

وی اظهار داشت: تجلیل از نویسندگان کتاب برتر، ناشران و داستان‌نویسان و رونمایی از جدیدترین اثر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با عنوان «تا قاف کرامت» رونمایی شده و به انجام می‌رسد و در کنار آن سعی داریم تا از فعالان این حوزه حمایت‌های جدی را انجام دهیم.

اسحاقی رونمایی دو کتاب ویژه همایش مناظرات رضوی را یادآور شد و بیان کرد: این دو کتاب با عنوان «بر آستان ارادت و تمنای وصال» از تولیدات نمایندگی بین‌المللی امام رضا (ع) در اردبیل شامل چکیده مقالات اولین همایش مناظرات رضوی و همچنین مجموعه مقالات برتر نهمین دوره جشنواره رضوی در اردبیل است که به رشته تحریر درآمده بود.

وی اهدای کتاب به مدارس، کانون‌های مساجد و دیگر نهادهای تأثیرگذار حوزه فرهنگی را یادآور شد و اضافه کرد: ما تاکنون 10 هزار کتاب دینی را تحویل کتابخانه‌های کانون مساجد کردیم تا امکان بهره‌مندی مخاطبان از این کتاب فراهم آید.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کانون‌های مساجد فعالیت‌های ارزنده‌ای را در حوزه کتاب و کتابخوانی داشتند به طوریکه در مناطق روستایی و محروم بهره‌گیری از این توان و ظرفیت بیشتر احساس می‌شود.

وی ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به همراه نشر تأثیرگذار آن در زندگی و رشد و تعالی نسل آینده یادآور شد و افزود: تقویت جایگاه کتابخانه مساجد زمینه حضور نوجوانان و جوانان را در این مراکز دینی فراهم آورده و اسباب تقویت روحیه دینی را بیش از گذشته به وجود می‌آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار