معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: دولت یازدهم مصمم است در مدیریت منابع آبی کشور بازنگری کند و با مشارکت مردم از فجایع زیست‌محیطی در این حوزه جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۲۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰ 09 November 2015

به گزارش تابناک یزد،رحیم میدانی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی بین‌المللی تکامل فناوری قنات و سایر سازه‌های آبی در یزد اظهار داشت: کشور پهناوری مانند ایران با پراکندگی جمعیت و وسعت بالای جغرافیایی، اگر منابع آبی آن به درستی مدیریت نشود با مشکلات فراوانی در این حوزه روبه‌رو خواهیم بود.

وی بیان کرد: کشور در حال حاضر از معضل بزرگ خالی شدن سفره‌های آب زیرزمینی به علت حفر چاه‌های عمیق رنج می‌برد و با پایین بودن بهره‌وری آب، اگر چاره‌ای برای منابع آب تجدیدپذیر در کشور نیندیشیم یک فاجعه زیست محیطی مشابه خشک شدن دریاچه ارومیه اتفاق خواهد افتاد.

میدانی با بیان اینکه نباید گستاخانه به ظرفیت‌های آبی کشور آسیب وارد کنیم، تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع آبی کشور در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو قرار دارد و برای تحقق این مهم نیاز به همکاری و مشارکت فراگیر سازمان‌های غیردولتی و مردمی داریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، قنات را رمز زندگی پایدار و همراه با توسعه مردم ایران دانست و یادآور شد: یزد شهری است که سرزمین قنات و کاریز است و شایسته است مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی این استان تجربیات گرانقدری را که در حوزه قنات کسب کرده، در اختیار صاحب‌نظران و پژوهشگران در این حوزه قرار دهد.

وی با بیان اینکه قنات به لحاظ گردشگری جذابیت‌های منحصر به‌فرد خود را دارد، خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم حیات این فناوری پایدار را تضمین کنیم که زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی بیشتری را فراهم کنیم.

میدانی با بیان اینکه قنات سازه و اثری نیست که با گذشت زمان بو و رنگ کهنگی به خود بگیرد، اظهار داشت: این فناوری پایدار همیشه برای گردشگران، محققان و پژوهشگران نو و تازه است و قنات یادآور شکوه و عظمت انسان‌هایی است که با تلاش و سختکوشی خود برکت را برای مردم این سرزمین به ارمغان آورده‌اند.

به گزارش فارس، کارگاه آموزشی بین‌المللی تکامل فناوری قنات و سایر سازه‌های آبی وابسته به همت مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی یزد و با مشارکت سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از 17 تا 19 آبان‌ماه در یزد با حضور صاحب‌نظرانی از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، هلند، یونان، چین، الجزایر،‌ عراق و تونس در حال برگزاری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار