مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 90 درصد روغن‌های کشور وارداتی است.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 09 November 2015
حسن عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در سال جاری برنامه کشت کلزا 15 تا 20 هزار هکتار است  و تا کنون 5 هزار هکتار قرارداد کشت این گیاه روغنی منعقد شده است.
وی افزود: در سال جاری با استفاده از مشاوران صربستانی و استرالیایی رقم‌های جدید هایلا با نام‌های 4815، 50، 76، 61، 42 و مونسانتو به کشاورزان معرفی شد که نسبت به ارقام محلی هایلا 401 و 308 و... عملکرد بهتری دارند و رسیدگی محصول راحت تر است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تا کنون 177 تن انواع ارقام بذر کلزا در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، تصریح کرد: برای هر هکتار مبلغ 3 میلیون تومان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به تاثیر فوق‌العاده کشت  کلزا در چرخه تناوب کشت، افزود: تجربه نشان داده کشت متناوب کلزا در زمین‌های گندمی افزایش 27 درصدی محصول گندم را در پی دارد.
عنایتی با اشاره به اینکه 90 درصد روغن کشور وارداتی است، اظهار کرد: در راستای توسعه کشت کلزا آموزش‌های لازم به کشاورزان داده شده و کشاورزان نیز بدانند برای افزایش عملکرد کشت و کاهش علفهای هرز و آفت و بیمارهای محصولات کشاورزی به کشت متناوب کلزا روی آورند.
وی یادآور شد: دانه روغن کلزا دارای 40 تا 47 درصد روغن و 35 تا 40 درصد پروتئین است.
 
خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار