نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بر برگزاری مراسمات تجلیل از نخبگان در زمان حیات آنها برای امید بخشی و رشد سایر نخبگان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 11 November 2015
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بر برگزاری مراسمات تجلیل از نخبگان در زمان حیات آنها برای امید بخشی و رشد سایر نخبگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری ظهر چهارشنبه در اولین کنگره ملی جایگاه ادبی احمد عزیزی که در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، عزیزی را شاعر عاشق اهل بیت دانست و گفت: با این همه تطبیق در اشعار عزیزی به شیوه و گونه ای هنرمندانه خبری از ترادف نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولین و افراد خاص در استان گفت: افراد نخبه در همه جا وجود دارد و ایجاد نخبه با یک جرقه، عشق و یا تحت تاثیر یک محیط و عواملی صورت می گیرد و گاهی عواملی نیز دست به دست می دهد که این نخبه بروز پیدا کند اما حفظ آنها مهمتر است.

وی تاکید کرد: باید از نخبگان مراقبت شود و نخبه پروری توسط افراد یک جامعه مانند پرورش یک مروارید در دل یک صدف است، لذا نخبه پرور کمتر از نخبه وظیفه ندارد اما اینکه ما منتظر بروز نخبه ای باشیم که او بیاید و کار کند ما تنها میوه آن را بچینیم بدترین رفتار است چرا که ما باید فراهم کننده فرهنگ و زمینه نخبه پروری باشیم.

مصری با بیان اینکه گاهی انتظارات جامعه از نخبه برآورده نمی شود، گفت: این اتفاق گاهی باعث تهدید می شود و در واقع خواص و عوام جامعه می توانند بر روی نخبه تاثیر مثبت یا منفی بگذارند.

وی بدترین تجلیل ها را تجلیل پس از مرگ دانست و گفت: بزرگانی از علم، عمل و سیاست در استان ما بودند  که چراغی روشن کرده و رفتند و متاسفانه ما پس از مرگ آنها شروع به تجلیل کردیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: هم اکنون نخبگان زیادی داریم که باید در زمان حیات تجلیل شوند و پس از مرگ درست نیست.

برای تجلیل از تجلیل کنندگان آمده ام

وی گفت: من امروز به جز برای تجلیل احمد عزیزی برای تجلیل از تجلیل کنندگان به این کنگره آمده ام  که در زمان حیات فردی را تجلیل می کنند.

مصری نوع محیط های اجتماعی، ساختارها و نوع انتظارات را در نخبه پروری موثر دانست و افزود: البته تهدیدهایی نیز در محیط های کوچک وجود دارد و وقتی کسی رشد می کند حسادت خواص در مقابل این رشد مشکل ساز می شود.

وی این نوع نگرش را حاصل تلقین تفکراتی از این دست که هرکس صندلی خود را بچسبد دانست که بعضا از طریق برنامه هایی در رسانه ها به خورد ما داده می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: قطعا کسی نمی تواند جای احمدعزیزی را در استان ما پر کند اما باید تجلیل از نخبگان صورت گیرد و اگر تجلیل بالا رفت می شود نخبه پروری کرد و این افراد وقتی در جامعه تجلیل از نخبگانی چون عزیزی را می بینند تلاششان بیشتر خواهد شد و عکس این موضوع نیز صادق است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که افراد و نخبگان در قید حیات هستند باید از آنها تجلیل و به آنها کمک شود و تجلیل پس از فوت فایده و اثری ندارد.

مصری گفت:به خاطر اینکه نمی خواهم تجلی گاه مجلس تجلیل، مجلس ترحیم شود هشت سال است که پایم را در هیچ مجلس ترحیمی نگذاشته ام.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار