مازندران ثابت کرده می‌تواند در مسابقات قرآن و محافل بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و رتبه‌های نخست را کسب کند.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 13 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم اوقاف مازندران در روزهای 19 ، 20 و 21 آبان در مرکز فرهنگی قرآنی امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل برگزار شد.

مرکز فرهنگی قرآنی امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل در حالی برای نخستین‌بار از مهم‌ترین رویداد قرآنی استان مازندران میزبانی می‌کند که به گفته کارشناسان و مسئولان، این مرکز قرآنی بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور در جوار بقاع متبرکه است.

سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم با حضور 210 شرکت‌کننده خواهر و 239 شرکت‌کننده برادر برگزار شد که نفرات نخست هر رشته قرآنی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

برادران در هشت رشته قرآنی و خواهران در هفت رشته قرآنی در سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم اوقاف مازندران با یکدیگر به رقابت پرداختند که رقابت نزدیکی در رشته‌های قرائت و ترتیل برادران وجود داشت.

*حافظان مازندرانی می‌توانند در محافل بین‌المللی افتخارآفرینی کنند

شرکت‌کننده رشته حفظ پنج جزء قرآن‌کریم که اهل استان زنجان است در گفت‌وگو با ما با بیان اینکه دانشجوی دانشگاه علوم قرآنی شهرستان آمل هستم، افزود: برای نخستین‌بار در این دوره از مسابقات شرکت کردم.


هادی محمدی با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها سطح قاریان استان زنجان از استان مازندران بالاتر است، گفت: استان مازندران استعدادهای خوبی در زمینه حافظان قرآنی دارد که می‌توانند در محافل بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.

وی با اشاره به استعدادهای قرآنی در رشته‌های ابتهال و ترتیل، ادامه داد: برنامه زمان‌بندی شده برای اجرای مسابقات فشرده و در بعضی از مواقع خسته‌کننده بوده است.

*جوانان به مباحث قرآنی اهمیت ویژه‌ دهند

شرکت‌کننده رشته حفظ 10 جزء قرآن‌کریم که از شهرستان گلوگاه در این دوره از مسابقات شرکت کرد در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه رقابت نزدیکی در تمامی رشته‌های قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: نفرات برگزیده رشته ابتهال می‌توانند در مسابقات کشوری برای مازندران افتخارآفرینی کنند.

جواد حبیبی با اشاره به اینکه حدود 30 سال به معنای واقعی عشق با قرآن را در زندگی تجربه کردم، اضافه کرد: جوانان به مباحث قرآنی اهمیت ویژه‌ای دهند و کلام خداوند را در تمامی دوره‌های زندگی به‌کارگیری کنند.

*گرایش قاریان به‌سوی حفظ قرآن

وی بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: قاریان قرآن به‌سوی حفظ قرآن‌کریم گرایش پیدا کنند و در کنار فعالیت‌های قرآنی به ترویج و تبیین آن در جامعه بپردازند.


اسماعیل فرصتی دیگر شرکت‌کننده رشته اذان در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برای نخستین‌بار در این مسابقات شرکت کردم.

*رقابت نزدیک شرکت‌کنندگان در مرحله استانی


وی با بیان اینکه با کسب رتبه نخست مرحله شهرستانی از جویبار جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردم، ادامه داد: سطح برگزاری مسابقات قرآن در رشته اذان از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

شرکت‌کننده رشته اذان با اشاره به رقابت نزدیک دیگر شرکت‌کنندگان در سی‌‌و‌هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم، گفت: هر کدام از شرکت‌کنندگان نفرات نخست حوزه ثبت‌نامی خود هستند و در مرحله استانی حرفی برای گفتن دارند.

*دشمن از فاصله جوانان با قرآن نهایت استفاده را می‌برد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در حاشیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم اوقاف مازندران در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت امام‌زاده ابراهیم (ع) آمل در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دشمن از فاصله گرفتن جوانان از قرآن نهایت استفاده را می‌برد، بیان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را برای تضعیف قرآن بین جوانان به‌کار می‌گیرند.


حجت‌الاسلام مسعود قربانی افزود: گسترش فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان جامعه را از هجمه‌های فرهنگی و ضد دینی دشمنان مصون نگه می‌دارد.

*ترویج فرهنگ قرآنی بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی

وی بهترین زمان برای ترویج فرهنگ قرآنی را در سنین جوانی و نوجوانی دانست و اضافه کرد: ترویج فرهنگ قرآنی بهترین راه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ایجاد بسیج همگانی برای ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: خانواده‌ و رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی و فرهنگ وقف در بین جامعه دارند.

*وجود صداهای بسیار خوب در قاریان مازندرانی

داور صوت سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم مازندران در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه استعدادهای قرآنی در مازندران زیاد هستند و باید این استعدادها با آموزش هدایت شوند، افزود: کلاس‌های آموزشی باید برای این استعدادهای قرآنی گذاشته شود.

حسین رستمی با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان باید با درست اذان گفتن آشنا شوند، ادامه داد: شرکت‌کنندگان از صداهای بسیار بسیار خوبی برخوردار هستند اما در مسئله که به آموزش آن‌ها برمی‌گردد دارای اشکال هستند.

*سطح آموزش قرآن در کشور ضعیف است

وی سطح آموزش قرآن‌کریم در کشور را ضعیف دانست و بیان کرد: شرکت‌کنندگان با آموزش‌های ابتدایی راهی مسابقات شدند و به همین منظور در قرائت‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

داور کشوری قرآن‌کریم با بیان اینکه صداهای خوب در کشور و مازندران وجود دارد، تصریح کرد: صداها و استعدادهای قرآنی باید پرورش ببینند که این امر با آموزش محقق می‌شود.


رستمی تصریح کرد: اشکالاتی که ما در برخی از رشته‌ها دیدیم مربوط به مدیریت آهنگ صدا است و به ناکافی بودن آموزش شرکت‌کنندگان برمی‌گردد.

*شبکه‌های اجتماعی معضل جامعه امروز

وی با بیان اینکه راه و مسیر قرآن‌کریم جوانان را از انحرافاتی که در کشور موج می‌زند واکسینه می‌کند، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و فضاهای مجازی به معضل امروز جوانان تبدیل شد که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه هستیم.

داور کشوری قرآن‌کریم با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را با وارد کردن به جلسات و کلاس‌های قرآنی واکسینه کنند، ادامه داد: جوانان باید با تفسیر قرآن و درست زندگی کردن طبق گفته‌های قرآنی آشنا شوند.

*لزوم توجه به مسئله آموزش برای قاریان مازندرانی

علی فربین داور لحن سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم مازندران نیز به فارس گفت: قرآن‌آموزان باید با کیفیت بیشتری در مسابقات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه صداهای خوبی در استان مازندران وجود دارند که همه این‌ها نیازمند آموزش هستند، تصریح کرد: قرآن‌آموزان مازندرانی اگر آموزش‌های لازم را ببینند شاهد افتخارآفرینی آن‌ها در محافل بین‌المللی هستیم.

داور کشوری قرآن‌کریم با بیان اینکه قبل از برگزاری مسابقات باید جلسه توجیهی برای شرک‌کنندگان گذاشته شود تا با آمادگی بهتری شرکت کنند، خاطرنشان کرد: هرچه در آموزش بیشتر تلاش شود نتیجه‌گیری بیشتری از آن در مسابقات حاصل می‌شود.


فربین با تاکید بر اینکه قرآن‌آموزان باید به صورت حرفه‌ای در مسابقات قرآن شرکت کنند، گفت: هدف از شرکت در مسابقات قرآن باید کسب و به‌کارگیری معارف قرآن باشد.

*مازندران می‌تواند در محافل بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد


داور صحت حفظ سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بوده اما توقعات ما از شرکت‌کنندگان مازندرانی بیشتر است.

محمدمهدی بحرالعلوم با تاکید بر اینکه باید به جوانان میدان داده شود، ادامه داد: مازندران ثابت کرده می‌تواند در مسابقات قرآن و محافل بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و رتبه‌های نخست را کسب کند.

وی با بیان اینکه مازندران در زمینه حفظ قرآن می‌تواند رشد بیشتری کند، افزود: آموزش حفظ و قرائت قرآن باید مورد توجه بیشتر مسئولان و شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

* 12 تا 22 سالگی بهترین دوران حفظ قرآن

داور کشوری قرآن‌کریم بر برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن‌کریم در سطح شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم طرح تربیت حافظان قرآن‌کریم سازمان اوقاف موجب درخشش جوانان در محافل قرآنی شود.


بحرالعلوم با بیان اینکه جوانان برای کسب مفاهیم قرآنی منتظر دستگاه‌های دولتی نباشند، گفت: مقدمات حفظ قرآن‌کریم باید از کودکی آغاز شود اما بهترین دوران حفظ قرآن بین سن‌های 12 تا 22 سالگی است.

 آموزش قرآن‌کریم برای شرکت‌کنندگان قرآنی از سوی داوران سی‌وهشتمین دوره مسابقات استانی قرآن‌کریم اوقاف مازندران مورد تاکید قرار گرفت و از همین‌سو مسئولان قرآنی کشور و استان باید به مسئله آموزش قرآن و ساخت مراکز آموزشی توجه کنند.

==================

گزارش از صاحب نجفی‌وشوایی/ فارس

==================
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار