امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: من فکر می کنم منطق و حرفی که جمهوری اسلامی ایران برای رهایی سوریه از دست داعشی ها می زند، منطقی تر از دیگران است.
کد خبر: ۱۲۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 14 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان افزود: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران داعش دشمن همه بشریت است و کشور سوریه چهار سال گرفتار جنایات این گروهک می باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به آمریکا و متحدانش گفت: شما اگر راست می گویید ابتدا دردسر داعش را از سر مردم سوریه ریشه کن کنید و بعد مساله این کشور را به اختیار مردم آن قرار دهید تا درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: آمریکا و همدستانش از فعالیت داعش در کشور سوریه به دنبال منافع خود در منطقه هستند و برای همین عنوان می کنند که باید اول بشار اسد رئیس جمهوری قانونی این کشور از قدرت کنارگیری تا آنوقت به فکر برخورد با داعش شد.

*ایران از لحاظ کتاب و کتابخوانی بسیار عقب است
خطیب نمازجمعه گرگان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: اکنون ایران از لحاظ برخورداری از کتاب و فرهنگ کتابخوانی نسبت به سایر کشورهای دنیا عقب است.
آیت الله نورمفیدی افزود: از آنجا که کشور اسلامی هستیم و دین مبین اسلام توصیه فراوانی در خصوص مطالعه دارد، نباید وضعیت مطالعه در جامعه ما نسبت به سایر نقاط دنیا بد باشد.
امام جمعه گرگان با بیان این که جامعه ای که اهل مطالعه نباشد به طور قطع عقب خواهد ماند، خطاب به آحاد جامعه توصیه کرد: خودتان را به مطالعه کتاب بیشتر نزدیک کنید زیرا کتاب به انسان میوه معرفت می دهد.
نورمفیدی از مسوولان مرتبط با کتاب و کتابخوانی نیز خواست بیش از گذشته برای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه سرمایه گذاری کنند تا ثمره آن را که افزایش علم و آگاهی برای جامعه است، بیشتر شاهد باشیم.
24 تا 30 آبان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

*زیان بیماری دیابت بیشتر برای جامعه اطلاع رسانی شود 
امام جمعه گرگان همچنین از بیماری دیابت به عنوان مرگ خاموش نام برد و گفت: دستگاه های مرتبط و رسانه های همگانی خواست زیان های بیماری دیابت را هر چه بیشتر برای آحاد جامعه اطلاع رسانی کنند تا آگاهی مردم نسبت به این بیماری بیشتر شود.
آیت الله نورمفیدی افزود: اطلاع رسانی از بیماری دیابت نباید به صورت مقطعی پی گیری شود بلکه باید برنامه ریزی بلندمدت داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین به حمایت از بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: در رابطه با حمایت های درمانی باید از این دسته بیماران که بیشتر آن ها از قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه محسوب می شوند، حمایت ویژه کرد.
نورمفیدی افزود: هر شخصی هرچه در توانش هست برای حمایت از درمان بیماران کلیوی کمک کند تا مشکلات آن ها برای درمان به کمترین برسد.
23 آبان روز حمایت از بیماران کلیوی است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین با تسلیت 24 آبان سالروز ارتحال مرحوم سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی، در خصوص شخصیت این عالم ربانی افزود: این عالم بزرگوار نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن، شیعه و ایرانی بود و آثار ارزشمند به جا مانده از ایشان مورد استفاده مراکز علمی معتبر است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار