مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان گفت: تا ابتدای مهرماه سال‌جاری، بالغ بر 890هزار نفر از جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری هرمزگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 15 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از تسنیم، سیدفاضل حیدری بلوکی با اشاره به تنوع ارائه خدمات بیمه ای در هرمزگان اظهار داشت: ضریب پوشش جمعیت هرمزگانی های تحت پوشش تامین اجتماعی طی 16 سال اخیر از رقم 36 درصد در سال 78 به 55 درصد در سال 94 افزایش داشته است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت تحت پوش سازمان شامل 296 هزار و 882 بیمه‌شده اصلی است بیان داشت: بیش از  88 درصد این جمعیت را بیمه شدگان اجباری تشکیل می دهند.
 
حیدری بلوکی آمار بیمه شدگان اجباری در استان را 260هزارو 233 نفر برشمرد و تصریح کرد:  شعبه یک بندرعباس بیشترین آمار بیمه‌شدگان طی نیمه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است.
 
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی هرمزگان تعداد 31 هزار و 472 نفر بیمه‌شده خاص شامل افراد مرتبط با بیمه حرفه و مشاغل آزاد، زنان خانه‌دار، بنیاد شهید، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و نویسندگان اعلام کرد که 10 درصد از جمعیت بیمه شدگان اصلی را شامل می شود.
 
به گفته این مقام مسئول، بیش از 3 هزار  و 880 نفر نیز بیمه‌شده توافقی شامل نیروهای بسیج، طلاب، معلمین حق‌التدریس، فعالان صنایع دستی تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی و استان هرمزگان هستند.
 
وی تعداد پرونده های تشکیل شده مستمری بگیران اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی در هرمزگان تا ابتدای مهرماه سال جاری را بالغ بر 22 هزار و 658 فقره عنوان کرد و گفت: 60 درصد از این پرونده ها مربوط به بازنشستگان، 35 درصد به فوت شدگان و همچنین 5 درصد باقی مانده نیز از کار افتادگان اختصاص دارد.
 
حیدری بلوکی در پایان تعداد شعب اصلی تأمین اجتماعی در هرمزگان را 16 واحد و تعداد شعب اقماری فعال را 8 واحد اعلام کرد و با اشاره به فعالیت 2 کارگزاری در شهر بندرعباس، افزود: در مراکز اصلی تحت مدیریت این اداره کل در مجموع 436 نفرمشغول به خدمات رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار