استاندار اردبیل در نشست مشترک با فرمانداران و مدیران ستادی استانداری:
مجید خدابخش در نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری اردبیل افزود: این حمایت بویژه در زمینه صنایع دانش بنیان مثال زدنی است و دولت تلاش می کند با عمل به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی مقام برتر را در این بخش از صنایع در منطقه کسب کند.
کد خبر: ۱۲۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 15 November 2015
استاندار اردبیل با اشاره به سیاست های حمایتی دولت از تولید و صنعت گفت: حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعت کشور در تاریخ ایران بی سابقه می باشد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری اردبیل افزود: این حمایت بویژه در زمینه صنایع دانش بنیان مثال زدنی است و دولت تلاش می کند با عمل به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی مقام برتر را در این بخش از صنایع در منطقه کسب کند.

وی بیان کرد: دولت با ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی همه گونه حمایت را از صنایع دانش بنیان و فعالان این بخش که عمدتا از افراد تحصیل کرده و نخبه می باشند، انجام می دهد.

وی تاکید کرد که صنایع نوبنیاد یکی از ابزارهای مهم توسعه صنعتی کشور و ایجاد اشتغال پایدار در کشور می باشد و مقام معظم رهبری در سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی به این مهم و حمایت از آن تاکید کرده اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در کشور یک هزار و 607 شرکت دانش بنیان فعال است، سهم استان اردبیل را در این زمینه بسیار اندک ذکر کرد و بر تلاش مدیران برای استفاده از سهم 450 میلیارد ریالی تسهیلات صندوق نو آوری و شکوفایی و رشد سریع این صنعت در استان تاکید کرد.

خدابخش با اشاره به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان نمین و نیز تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل افزود: این دو فرصت بزرگ اقتصادی برای استان اردبیل باید مورد استفاده درست قرار گیرد و به عنوان پایگاه تولید و صدور کالا و خدمات به خارج از مرزهای کشور تبدیل شود.

او اضافه کرد: نگاه به مناطق آزاد و ویژه استان اردبیل نگاهی فرامرزی است و زنجیره تولید و صادرات در مناطق تحت پوشش با هدف صادراتی و فتح بازارهای بزرگ کشورهای همسایه باید برنامه ریزی و عملیاتی گردد.

خدابخش ایجاد زنجیره صنایع دانش بنیان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان اردبیل را ضروری دانست و گفت: در کشاورزی به ایجاد و گسترش مجتمع های بزرگ گلخانه ای برای تولید و صدور محصولات صادراتی توجه و در زمینه صنعت و خدمات نیز هدف حضور گسترده در بازارهای فرا استانی است.

وی با بیان اینکه در این راستا شهرستان مرزی بیله سوار مغان به شهرستان گلخانه ای استان تبدیل می شود، افزود: به تازگی با استقبال بخش خصوصی 20 هکتار زمین در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته و تولید خیار با هدف صادرات به روسیه در این منطقه شروع شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به توجه دولت به رشد و توسعه در استان اردبیل گفت: با وچود تنگنای مالی دولت ، کارهای بزرگی در این استان مرزی صورت گرفته و باید این کارها به مردم اطلاع رسانی شود.

خدابخش با بیان اینکه بودجه عمرانی استان بطور متوسط 900میلیارد ریال می باشد گفت : دولت تنها برای احداث سد عمارت در شهرستان گرمی امسال 900 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است .

وی بیان کرد: در حالی که در 10 سال گذشته مجموع اعتبار صرف شده در پروژه های آب استان پنج هزار میلیارد ریال بوده است، بودجه امسال این شرکت چهار هزار و 500 میلیون ریال می باشد.

خدابخش تاکید کرد: این میزان کار و توجه دولت به استان اردبیل در حالی است که برخی ها چشم به واقعیت ها بسته اند و همچنان دولت را تخریب می کنند؛ اما ما توجهی به این تخریب ها نداریم و کار خود را انجام می دهیم .

وی در عین حال از مدیران و فرمانداران استان خواست که کارهای انجام شده را بدون ذره ای اغراق به مردم اطلاع رسانی کنند؛ زیرا بهترین داور خود مردم هستند و آنها خادمان خود را می شناسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار