مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نشست شورای ورزش جوانرود که به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد، تمرکز زدایی مسابقات ورزشی از مرکز استان و اعطای آن به شهرستان ها را رویکرد این اداره کل ذکر کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 17 November 2015
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در نشست شورای ورزش جوانرود که به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد، تمرکز زدایی مسابقات ورزشی از مرکز استان و اعطای آن به شهرستان ها را رویکرد این اداره کل ذکر کرد.

مجتبی جوهری در این نشست با اشاره به پتانسیل های ورزش جوانرود و علاقمندی نوجوانان و جوانان این منطقه به ورزش اظهار کرد: در صورت اعلام آمادگی مسئولین اجرایی شهرستان و ایجاد حمایت ها و هماهنگی های لازم، جوانرود قابلیت میزبانی مسابقات کشوری در رشته های رزمی همچون ووشو را دارد.

وی با تقدیر از حمایت های فرماندار و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان از ورزش و همگانی کردن آن گفت: همگانی کردن ورزش و ترغیب مردم به مشارکت در امر ورزش عمومی بهترین فرهنگی است که می توان در میان جامعه گسترش داد و از این بابت انتظار داریم شهرداری و شورای شهر جوانرود برنامه های خود در امر همگانی کردن ورزش را گسترش دهند.

جوهری افزود: ورزش عمومی و همگانی کم هزینه ترین و در دسترس ترین ابزار برای ایجاد نشاط، شادابی و کمک به سلامت جامعه است و همه باید در این عرصه مشارکت جدی داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به مشکلات مالی ورزش استان در راستای حمایت از ورزشکاران و هیئت های ورزشی اشاره کرد و گفت: علیرغم این تنگناها خوشبختانه ورزش استان با شور و نشاط دستاوردهای خوبی در بخش های مختلف داشته، به نحویکه سال گذشته بیش از 1057 مدال توسط ورزشکاران این استان در رقابتهای کشوری و بین المللی کسب شده است.

وی در پاسخ به درخواست های اعضای شورای ورزش جوانرود و نمایندگان برخی هیئت های ورزشی در خصوص واگذاری فضاهای ورزشی به بخش خصوصی نیز گفت: در این خصوص تمامی ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور ملزم به اجرای قانون هستند و این واگذاری ها طبق ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب مجلس شورای اسلامی، در استان ما نیز اجرایی شده و تخطی از آن جرم و قابل پیگرد قانونی در دستگاههای نظارتی است.

دبیر شورای عالی ورزش استان همچنین توجه به ورزش روستاها و بخش ها و همچنین همگانی کردن ورزش در میان اقشار مختلف، منطقه ای شدن مسابقات ورزشی و استعدادیابی ورزشی بر اساس آمایش سرزمین و موقعیت جغرافیایی شهرستان ها و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره ها در مناطق روستایی و بخش ها را از جمله رویکردهای این اداره کل در 18 ماه اخیر ذکر کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار