کد خبر: ۱۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ 12 March 2015
بالغ بر بیست وپنج هزار نفر در اردوی راهیان نور ثبت نام شدند.
 
مسئول سازمان اردویی وگردشگری سپاه  کربلای 5 گفت:  پیام حضرت امام (ره) صادر کردن انقلاب وبیدار اسلامی به تمام نقاط جهان بود.
بلباسی  با بیان اینکه دشمن در ابتدا گمان کرد  با تحمیل جنگ  بر ایران میتواند برکشور مسلط شود، اظهار کرد: لذا دشمن با این خیال خام بر تاسیسات مهم کشور حمله ور شد  اما از آنجا که مردم پس از انقلاب به سمت همدلی واتحاد پیش رفته بوند،  در سایه ولایت فقیه ورهبری دفاع مقدس از کشور شکل گرفت وعملیات های عظیمی نظیر والفجر هشت پایه گذاری شد .
 
به گزارش خبرنگار تابناک محمد بلباسی در  نشست خبری که در محل قرارگاه شهدای مازندران برگزار شد، گفت: دفاع مقدس سبب شد تا دشمن بداند نمی تواند با تکیه بر قدرت نظامی وجبر بر ایران تسلط یابد.
وی ضمن تاکید بر آنکه بعد از جنگ تجدید پیمان رزمندگان با شهدا وجانبازان سبب حضور این یادگاران جنگ در مناطق عملیاتی شد، خاطر نشان کرد: بسیج وسپاه برای هدفمند کردن این حرکت از سال 74 سفر راهیان نور را برای علاقمندان به فرهنگ شهادت برگزار کردند.
محمد بلباسی ضمن تاکید بر نگرانی رهبرمعظم انقلاب مبنی  بر به فراموشی نسپردن جنگ وبه تحریف نرفتن آن  تصریح کرد: نامگذاری سال 93 به نام فرهنگ ملی وعزم جهادی نشان می دهد مدیریت جهادی از دفاع مقدس الگو گرفته شده است.
بالغ بر بیست وپنج هزار نفر در اردوی راهیان نور ثبت نام شدند.
وی با اشاره بر آنکه امسال در اردوی راهیان نور برنامه های متنوعی در نظر گرفته شد،  خاطرنشان کرد: برای هر کاروان یک راوی و یک روحانی در نظر گرفته شد تا در مناطق عملیاتی از خاطرات و روایت های  جنگ با اجرای نمایش برای تمام اقشار مردم اتفاقات انقلاب اسلامی تا ظهور منجی را در قالب نمایشی به تصویر بکشند.
دبیر ستاد راهیان نور استان مازندران با بیان اینکه طبق استقبال انجام شده بالغ  بر بیست وپنج هزار نفر در اردوی راهیان نور ثبت نام کردند، گفت: بیشترین حجم اعزام مربوط به شهرستان های ساری وبابل با سه هزار نفر زائر بوده است.
سپاه کربلا 5 در سال 92 استان نمونه در امر به کار گیری خادمین در راهیان نور انتخاب شد
بلباسی  با بیان اینکه ثبت نام خادمین داوطلب از طریق سایت کوله بار جهت به کار گیری آنان در مناطق کشور در ماه های اسفند وفروردین صورت می پذیرد، گفت: نگاه ستاد راهیان نور سپاه کربلای  5 بر این است تا این حرکت فرهنگی توسط بسیج صورت پذیرد.
 این مسئول با بیان آنکه بیش از 600 نفر به عنوان خادم شهدا برای پایان سال به صورت داوطلب ثبت نام کردند، افزود: برای اردوی محلات عزیزان داوطب برای خادم شهدا بودن به صورت کشوری در سایت کوله بار  ثبت نام می کنند  و توسط کمیته مرکزی خادمین سپاه وبسیج هر استان مراحل گزینش وبه کار گیری انجام  می پذیرد.
مسئول سازمان اردویی وگردشگری سپاه  کربلای 5  با اشاره بر آنکه در اردوی  راهیان نور محلات در بحث خادمین دو مرحله اعزام داریم، گفت:در بازه اول از تاریخ 13 اسفند تا 26 اسفند ودر بازه دوم از بیست وشش اسفند تا 11 فروردین 94در منطقه اردوگاه شهید جعفرنژاد، شهدای مازندران وهفت تپه 150 خادم به کار گیری می شوند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سپاه کربلا به عنوان استان نمونه در امر به کار گیری خادمین در راهیان نور انتخاب شد واین افتخار را داشت که از فرمانده پایگاه تا نگهبان از اقشار مختلف به صورت داوطلبانه اینجا حضور یافته بودند.
بلباسی تصریح کرد:سال گذشته  180  خادم شهدا مشغول ارائه خدمت بدون دریافت دستمزدی بودند که ما برای قدردانی از آنان در پایان اردیبهشت این عزیزان را به مشهد اعزام کردیم.
یادمان هفت تپه باز سازی شد/ بازدید گردشگران خارجی از مناطق عملیاتی جنوب کشور
مسئول سازمان اردویی وگردشگری سپاه  کربلای 5 با اشاره بر آنکه در اولویت ترین خواست  بیست وپنج ساله رزمندگان دفاع مقدس بازسازی منطقه هفت تپه درنزدیکی اندیمشک بود، گفت: با تلاش عزیزان ما  در بسیج وفرماندهی ستاد حفظ  آثار و حفظ ارزش های انقلاب استان مازندران در سپاه وهمراهی فرمانده لشکر بیست وپنج کربلا سردار رستمیان منطقه هفت تپه از سال 92-93 به عنوان یاد مان شهدای مازندران احیا شد .
این مسئول  با بیان اینکه سازمان اردویی وراهیان نور گردشگری بسیج این شرایط را ایجاد کرده که عزیزان غیر ایرانی هم در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنند، خاطر نشان کرد: بر طبق گزارش های دیداری ونوشتاری ما در طول سال غیر از ایام اعزام کاروان راهیان نور گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی ،آفریقایی وهمسایه به بازدید از مناطق عملیاتی ما پرداختند تا ببینند چطور  میلیون ها نفر در بهترین ایام سال در کنار خاکریزهایی جمع می شوند  که در آن تفریحی وجود ندارد؟!
بلباسی افزود: تاکنون ارامنه،یهودیان وعلاقمندان به پایداری ومقاومت از کشورهای سوریه، اردن، عراق وکشورهای همسایه از این مناطق بازدید کردند.
دبیر ستاد اردوی راهیان نور استان مازندران  ضمن تاکید بر آنکه نقش دولت در راهیان نور برجسته است، اذعان کرد: ماموریت راهیان نور ماموریت سپاه وبسیج نیست و این ماموریت توسط رییس جمهور به وزیر کشور واز وزیر کشور به استانداران ابلاغ می شود .
بلباسی افزود: دولت وظیفه اعزام وپشتیبانی  و سپاه وظیفه میزبانی وخدمت رسانی را داراست که اهمیت این موضوع از انجا مشخص می شود که اگر اعزامی نباشد مهمانی نیست تا پذیرایی صورت پذیرد واین مهم آن را طلب می کند تا دولت واستاندار مازندران حمایت جالبی را که داشتند ادامه دهند.
وی با بیان آنکه لشگر بیست وپنج کربلا به جهت خط شکن بودن لشگر ویژه نام گرفت، تصریح کرد: از جهت اهمیت این منطقه دوبار حمله هوایی به هفت تپه انجام گرفت و از آنجا که شهید شاخص فرمانده گردان حاج جعفر شیرسوار هم از شهدای این منطقه است در  هفت تپه یادمانی به نام این شهید والا مقام نامگذاری شد.
مسئول کمیته فرهنگی واطلاع رسانی راهیان نور استان مازندران در گفت وگو با تابناک مطرح کرد:
 اهداف دشمن بر اندازی اسلام ناب و بیداری اسلامی است.
حسن افشار مسئول کمیته فرهنگی واطلاع رسانی راهیان نور استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار تابناک با بیان اینکه جنگ نرم در اشاعه فرهنگ سبک غربی، مسائل ومصادیق این چنینی تلاش میکند تا تمام هویت ایران اسلامی را از ما بگیرند، اظهار کرد: اهداف دشمن در بر اندازی اسلام ناب و بیداری اسلامی است وبسیج رسانه  می خواهد تا در مقابل این دشمن ایستادگی کند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه دشمنان ما هرگز نخواهند توانست به انقلاب که دست آورد و خون بهای  شهدای انقلاب است دست پیدا کنند، اظهار کرد: کمیته فرهنگی واطلاع رسانی راهیان نور پس از تشکیل جلسات مختلف بر طبق معنویات مقام معظم رهبری در جنگ نرم واقتصاد مقاومتی  در راستای آشنایی جوانان با فرهنگ انقلاب، جنگ وشهادت برنامه های متنوعی را پیش بینی کرد.
افشار مسئول کمیته فرهنگی با  اشاره بر آنکه بیست وچهار ایستگاه فرهنگی در اردوگاه  شهدای مازندران برپا شد، گفت: ایستگاه حجاب، عفاف وریحانتون النبی همزمان با تقارن شهادت حضرت فاطمه زهرا، ایستگاه آثار حجمی  وتجسمی  شهدای مازندران در خرمشهر ، برگزاری نمایشگاه آثار دفاع مقدس در عملیات کربلای 5 ،ایستگاه نقاشی ،ایستگاه پیامک وبلوتوث با بهره برداری از تجهیزات و نرم افزار های مختلف و به نمایش گذاشتن نقش رزمندگان در دفاع مقدس به همت اسناد پر برکت جنگ که حاصل تلاش ستاد کنگره ی شهدای مازندران بود نمونه ایی از مواردی است که باب دیگری را برای همه زائرین فراهم آورد و مورد استقبال واقع شد.
وی با بیان اینکه ایستگاه تلاوت قرآن و ایستگاه رسانه با نام شهید والا مقام تبریزی ومرحوم معافی نامگذاری شد، گفت:  از دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته فرهنگی نامگذاری اتاق رسانه به نام این دو بزرگوار است تا قدردان زحمات عزیزان رسانه  باشیم.
این مسئول با بیان اینکه با دعوت از راویان دفاع مقدس فرصتی محیا شد تا پای خاطرات دلاور مردان دفاع مقدس بنشینیم، افزود: جمع آوری کمک های خداپسندانه وخیر خواهانه از دیگر اقداماتی است که توسط این اقدام قابل ستایش وقدرشناسی سال گذشته  صد میلیون ریال توسط کمک های مردمی وخادمین جمع آوری شد تا در راستای امور خیریه مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار