معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از برگزاری تجمع بزرگ بسیجیان در روز پنجم آذر ماه در قزوین با عنوان «شکوه ایستادگی» خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 18 November 2015
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی پیش از ظهر امروز (27 آبان) در نشست خبری که در سالن شهید حسن پور سپاه قزوین برگزار شد، بیان کرد: از برکات خداوند متعال که در ابتدای شکل گیری نظام به ما ارزانی شد، وجود بسیج است که توسط امام خمینی (ره) در 36 سال پیش دستور تأسیس بسیج صادر شد.

وی ادامه داد: در تعریف بسیج باید گفت که بسیج مزرعه بدون مرز است که هر کس می تواند در آن ورود یابد و از امتیازهای بارز بسیج، مردمی بودن این تشکل است و ارکان اصلی این تشکل مقدس برگرفته از خود مردم است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: در آزمون بزرگی به نام جنگ و هشت سال دفاع مقدس، بسیج توانست به خوبی خود را نشان دهد و همه کارشناسان در امر نظامی نیز اعتراف کردند کاری که توسط جمهوری اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت حضور بسیج مردمی در عرصه جنگ هشت ساله بود.

وی توضیح داد: در آن زمان بسیج نونهال بود و آن گونه درخشید و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری حکیمانه، مقتدرانه و امام گونه مقام معظم رهبری، بسیج به عنوان درخت تناور در خصوص مأموریت های همه جانبه و متعدد آمادگی خود را نشان داده و در دفاع و پاسداری از انقلاب نقش آفرینی می کند.

طاهرخانی اعلام کرد: در عرصه سازندگی و فرهنگی نیز بسیج نقش آفرینی کرده و اگر در سوریه، لبنان، غزه و عراق شاهد موفقیت هایی هستیم به این دلیل است که از بسیج ما به عنوان الگو استفاده و آن مقاومت مردمی را اجرا کردند و هر جا بسیج احساس کند نظام ما با مشکل و مانع روبروست چه نرم افزاری و چه سخت افزاری آماده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته بسیج گفت: شعار هفته بسیج امسال « بسیج دست قدرت خدا» است و در استان قزوین همزمان با سایر استان ها برنامه هایی از روز 29 آبان ماه اجرا می شود که در استان قزوین یک هزار و 250 برنامه متنوع در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، بصیرتی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی و غیره اجرا می شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین، همایش پیاده روی خانواده، حضور فرماندهان سپاه در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه ها، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی با حضور سخنرانان مطرح کشوری و تجلیل از نخبگان علمی بسیجی از جمله برنامه های هفته بسیج است.

وی تأکید کرد: اعزام تعدادی از متخصصان و پزشکان جامعه پزشکی به مناطق محروم، افتتاح بیش از 30 سالن ورزشی در سطح استان، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س)، نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی و برگزاری بیش از 150 نشست بصیرتی با محوریت اقتصاد مقاومتی و نفوذ دشمن از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

طاهرخانی تصریح کرد: یکی از برنامه های ویژه هفته بسیج، تجمع بزرگ بسیجیان در روز پنجم آذر ماه در قزوین و شهرستان ها است که با عنوان «شکوه ایستادگی» در مسجدالنبی قزوین برگزار می شود که نمایش اقتدار و آمادگی بسیجی ها برای جهانیان است و اینکه بسیج با تمام توان این آمادگی را دارد که در برابر هر نوع تهدید نرم و سختی ایستادکی کند و همچنان برای دفاع از انقلاب آماده جانفشانی است.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسه شورای اداری استان در سپاه، برگزاری تجمع یک هزار و 200 نفری فرهنگیان با موضوع نفوذ، برگزاری اردوی طرح هجرت و غیره از دیگر برنامه هایی است که در هفته بسیج در استان اجرایی می شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم اربعین اظهار کرد: مراسم اربعین به صورت یک فرهنگ درآمده و هر سال با تجمع بزرگ عاشقان ثارالله مواجه هستیم.

وی یادآور شد: بزرگترین تجمع مسلمانان در ایام حج است که بیش از 2 میلیون مسلمان در آنجا جمع شده و اتحاد خود را نشان می دهند اما تجمع بزرگ ما شیعیان در روز اربعین صورت می گیرد که در سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر در این مراسم حضور یافتند و در کشور ما نیز این شور و علاقه برای حضور در حرم امام حسین (ع) وجود دارد و کاروان هایی برای مراسم اربعین اعزام می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار