پارک بانوان اهواز که در منطقه گلستان واقع شده است چند روزی است که میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان خوزستان در گروه A را بر عهده دارد.
کد خبر: ۱۳۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 21 November 2015

به گزارش تابناک خوزستان؛ شهر و شهرنشینی علاوه بر مزایای بسیاری که دارد محدودیت هایی نیز برای شهرنشینان به دنبال خواهد داشت. باتوجه به اینکه در زندگی امروزه آپارتمان نشینی رواجی بیش از ادوار دیگر داشته ، محدوده فعالیتهای ورزشی برای افراد کاهش یافته است واین محدودیتها با توجه به نظام های اجتماعی حاکم برجامعه برای بانوان به مراتب بیشتر است. زیرا آقایان به راحتی می توانند در پارکها وبوستانهای شهر به فعالیت ورزشی بپردازند ولی بانوان در این زمینه محدودیت هایی دارند. هرچند که در چندساله اخیر تاحدودی در این خصوص فرهنگسازی شده و ورزش بانوان در فضاهای عمومی پارکها و بوستانها تا حدی عادی شده است ولی بازهم ملاحضاتی در این خصوص وجود دارد.

از سویی دیگر در شهر اهواز نیز مانند بسیاری دیگر از شهرها آسیبهایی نیز وجود دارد که تنها می توان با سوق دادن افراد به سوی ورزش و فعالیتهای سالم ، جامعه را در مقابل این آسیبها مصون نگه داشت .بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی افرادی که اوقات فراغت خود را به ورزش و فعالیتهای بدنی می پردازند کمتر درگیر آسیبهای اجتماعی شده و از بسیاری از جهات از خطراتی که افراد را تهدید می کند در امان هستند. البته متذکر شویم که این فعالیتهای ورزشی نیز می بایست در فضایی امن و سالم و بدور از آلودگی های محیطی و اجتماعی صورت گیرد که خوشبختانه شهرداری اهواز توانسته در سالهای اخیر چنین فضایی را برای استفاده شهروندان فراهم نماید.

همچنین در بسیاری از کلانشهرها برای حل معضل ورزش بانوان و فراهم آوردن فضایی که بانوان به راحتی بتوانند در آن به فعالیتهای ورزشی و تفریحی بپردازند پارکی تحت عنوان «پارک بانوان» احداث شده است. در کلانشهر اهواز نیز به همت شهردار سختکوش و خستگی ناپذیر اهواز پارک بانوان افتتاح شد و پس از فراهم آوردن مقدمات لازم هم اکنون به فضایی برای ورزش صبحگاهی تبدیل شده است.

یکی از رویدادهای ورزشی که اخیرا در پارک بانوان اهواز در حال وقوع است حضور تیمهای فوتسال بانوان از شهرهای مختلف استان خوزستان است که با حضور در این فضای فرهنگی ورزشی علاوه بر انجام مسابقات از فضای امن و ایمن آن نیز استفاده می کنند. این مسابقات از پنجشنبه ۲۸ آبان ماه آغاز شده وتا شنبه ۳۰ آبان ماه ادامه دارد. در این مسابقات تیم های گروه A شامل (وحدت خوزستان، شهرداری اهواز ، توپ و تور اندیمشک ، تشان بهبهان ، آساره اندیمشک) حضور دارندو باهم به رقابت می پردازند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار