کد خبر: ۱۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ 12 March 2015
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: بعد از فرمایشات رهبری فکر می کنم تشکل های مردمی و دلسوزان محیط زیست و طبیعت جان تازه ای گرفته اند .

محمدحقانی در گفتگو با مهر درحمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: بارها و بارها بحث حفاظت و صیانت از باغات و فضای سبز در صحن علنی شورا مطرح شده است اما در مدت گذشته نهایتا توانستیم در یکی دو مورد برای جلوگیری از تخریب باغات توفیقاتی پیدا کنیم اما آن نتیجه لازم و کافی را به دست نیاوردیم.

او با اشاره به علت عدم موفقیت در حفاظت از باغات شهر اظهار کرد: بخشی از آن به خودسری در اجرای قوانین و مقررات باز می گردد چراکه در این زمینه قانون و مصوبات به اندازه کافی وجود دارد  اما آنچه مهم است اجرای درست قوانین است که به علت عدم توجه به آنها محیط زیست شهر تهران از دست رفته است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بعد از فرمایشات رهبری فکر می کنم تشکل های مردمی و دلسوزان محیط زیست و طبیعت جان تازه ای گرفته اند تصریح کرد: از این رو کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر اقدام به تشکیل کمپینی در این حوزه کرده است و از همه علاقه مندان درخواست می شود به این کمپین بپیوندند.

حقانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در صحبت های خود به نکته ای در قانون اساسی اشاره کردند  و آن اینکه محیط زیست و حفاظت از آن وظیفه آحاد مردم است و مردم باید نسبت به عملکرد مجریان، مدیران، کارگزاران دولت و قوه مقننه قضاوت کنند.

او تاکید کرد: دیگر نامه، بخشنامه، همایش و نمایش کافی است باید کاری کرد.  ما در مدیریت شهری و دولتی باید به رهنمود های مقام معظم رهبری عمل کنیم .

رییس کمیته محیط زیست شورا گفت: در شهر تهران دیگر از محیط زیست چیزی باقی نمانده است این شهر به قدری بارگذاری شده است و به قدری ساخت وساز انجام شده است و دولت ها در سالهای گذشته در ارائه برنامه های عدم تمرکز بی عرضگی نشان داده اند که الان این شهربیش از ظرفیت طبیعی جمعیت دارد .

حقانی اضافه کرد: من فکر می کنم رهبری اعلام کردند که الزاما مردم باید خود بایستند و قضاوت کنند ما این کمپین را بر همین اساس اعلام کردیم و دعوت می کنیم از همه مردم که دل در گرو این شهر دارند به این کمپین بپیوندند تا در مواردی که لازم است این کمپین از این پس راسا اقدام می کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار