بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۳۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 22 November 2015
رضایت کرباسچی از عملکرد لاریجانی در مجلس

کرباسچی در جلسه انجمن اسلامی پزشکان قم گفت: دکتر لاریجانی از شخصیت هایی است که در مساله برجام اثبات کرده که منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی ترجیح می دهند و امروز بسیاری از افراد می گویند ایشان صلاحیت چنین سمتی(ریاست مجلس) را دارد. البته برخی هم دنبال منافع ملی نیستند و ساز و کار خود را دارند ولی ما نسبت به شخصیت هایی که سال ها در مسند امور بودند و خوب هم عمل کردند نمی توانیم شرعا و قانونا مخالفتی داشته باشیم.


راه اندازی منوریل برای بررسی میزان استقبال مردم 

علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به وضعیت پروژه مترو و منوریل قم گفت: برای منوریل هزینه زیادی شده اما برای تعیین میزان استقبال مردم از آن باید بهره‌برداری آزمایشی مورد توجه قرار گیرد.
به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روند اجرای پروژه مترو در قم افزود: مترو سبب دسترسی مردم به نقاط مختلف شهر می‌شود و عبور و مرور را تسهیل می‌کند.
وی با بیان اینکه برای پروژه منوریل هزینه زیادی در قم شده است گفت: این پروژه باید به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گیرد تا میزان استقبال مردم از آن مشخص شود.
لاریجانی با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت متروی قم به صورت جدی خاطر نشان کرد: متروی پردیسان نیاز به مطالعه و اجرای مراحل ساخت و ساز دارد و باید در خصوص خطوط متروی قم مطالعه دقیقی انجام شود.


بیش از 500 مجروح  در تصادفات هفته گذشته 

رئیس اورژانس قم با بیان اینکه حوادث ترافیکی و تصادفات هفته گذشته در قم 506 مجروح به‌جا گذاشته است، گفت: 170 نفر از این مجروحان به‌صورت سرپایی درمان و 330 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
به نقل از تسنیم، محمدرضا حسنی با اشاره آمار تصادفات و حوادث رخ‌داده در هفته گذشته 23 آبان ماه تا صبح امروز 30 آبان ماه اظهار داشت: در این مدت 7 هزار و 342 تماس با مرکز اورژانس قم برقرار شده که منجر به هزار و 283 مأموریت شده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه هزار و 130 مورد از این تعداد مأموریت مربوط به حوادث داخل شهری بوده است، افزود: 153 مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته 442 حادثه ترافیکی در شهر قم رخ داده است، خاطرنشان کرد: 381 مورد از این حوادث داخل شهر و 61 مورد حادثه هم در جاده‌های قم رخ‌داده است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به حوادث مربوط به موتورسیکلت‌سواران در هفته گذشته اظهار داشت: 305 مورد مأموریت در هفته گذشته مربوط به موتورسیکلت‌سواران بود که منجر به جراحت 345 نفر شد.


وزیر صنعت و معدن یا وزیر خودروسازان!

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته خروج از رکود دولت، اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی کار خوبی است اما مهم این است که باید تولید داخلی بتواند از نظر کیفیت و کمیّت با کالای خارجی رقابت کند و حداقل یک مزیت نسبی داشته باشد، اما متأسفانه تولید داخلی ما این مزیت را ندارد.
به نقل از فارس، وی افزود: متأسفانه آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت فقط به فکر خودروسازان است، وضعیت فرش و صادرات این کالا را در کشور بررسی کنید؟ با وجود اشتغال مولد در بازار فرش به خصوص شرایطی که برای تولید فرش دستباف در منازل ایجاد شده است، اما متأسفانه صادرات فرش در کشور با مشکلات جدی مواجه است.
امیرآبادی با بیان اینکه اصلاً وزیر صنعت به فکر فرش دستباف و این کالای ایرانی که اکثر بازارهای دنیا دستش بود، نیست، گفت: امروز متأسفانه امروز پاکستان، چین و هند بازار تولید فرش در دنیا را از آن خود کردند، البته بخش‌های دیگر تولیدی کشور هم همین وضعیت را دارند.
وی همچنین یادآور شد: با کمال تأسف باید بگوییم وزیر صنعت، معدن و تجارت تبدیل به «وزیر خودروسازان» شده است و فقط مشکلات آنان را بررسی و حل و فصل می‌کند؛ وزیر صنعت از ۲ شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا حمایت می‌کند و تمام کارهایش را رها کرده و فقط به این دو شرکت خودروسازی توجه دارد. 


تردد وسایل نقلیه با پلاک«ع» ممنوع 

رئیس سازمان اتوبوسرانی قم گفت: براساس جلسه اخیر شورای فنی ترافیک شهرداری قم مصوب شد اتوبوس‌هایی که از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خارج شده‌اند و کماکان با پلاک عمومی تردد می‌کنند حق ورود به هسته مرکزی شهر را ندارند.
به نقل از تسنیم، سعید امراللهی با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر با توجه به ترافیک موجود این ممنوعیت شدت می‌یابد، افزود: از آنجایی که قانون بحث حمل و نقل عمومی به صورت انبوه بر را به شهرداری واگذار کرده و همچنین به این دلیل که در قانون برای وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه در کلان شهرها شرایط و ضوابطی معین شده است، ممنوعیت عبور و مرور وسایل نقلیه با پلاک عمومی در هسته مرکزی شهر تصویب شد.
رئیس سازمان اتوبوس‌رانی قم از اجرایی شدن این مصوبه خبرداد و تصریح کرد: بر اساس این مصوبه از ورود اتوبوس‌های مستعمل و اتوبوس‌هایی که مجوز عبور و مرور ندارند نیز به هسته مرکزی شهر ممانعت به عمل می‌آید. در صورت ورود این وسایل به هسته مرکزی شهر و نقض مصوبه مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود و پلیس راهور بر اساس اختیار خود جرائم نقدی و یا توقیف خودرو را اعمال می‌کند.


استاندار جدید قزوین در حال و هوای قم

مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین با حواشی خاصی همراه بود.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون همتی استاندار جدید قزوین که مدت یک ماه سرپرستی استانداری قم را بر عهده داشت در سخنرانی خود دو بار به اشتباه به جای استفاده از استان قزوین نام استان قم را برد که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.
نخستین بار زمانی که گفت: خشحالم که به شهر قم ( قزوین ) آمده ام و نوبت دوم زمانی بود که گفت: برای استان قم ( قزوین ) برنامه ای داریم.


قم در فکر میزبانی مسابقات کشوری

اداره کل ورزش و جوانان قم اخیرا به تعدادی از هیأت‌های ورزشی استان اعلام کرده است که برای اخذ میزبانی مسابقات کشوری به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی عملکرد ورزش قم تلاش کنند.
به نقل از همشهری، این رویکرد در حالی اتخاذ شده است که هیأت ووشوی استان قم اخیرا میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی را در بهمن ماه به دست آورده است اما تلاش اداره کل ورزش و جوانان قم، برای میزبانی رویدادهای مهم کشوری در رشته‌های مدال آور نظیر کاراته و دو و میدانی است.
برخی از این هیأت‌های ورزشی برای این منظور به ابزار و تجهیزات تمرینی نیازمند هستند که مقرر شده بخشی از هزینه خرید این تجهیزات توسط اداره کل ورزش و جوانان و بخشی نیز توسط هیأت‌های ورزشی پرداخت شود.


زنگ خطر منواکسید کربن در قم

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: استنشاق گاز منواکسیدکربن منجربه مسمومیت یک خانواده چهار نفره در این استان شد.
به نقل از ایرنا، مهدی جمشیدی افزود: این حادثه در منطقه نیروگاه قم به قوع پیوست و بر اثر آن سه خانم و یک آقا دچار مسمومیت شدند. هر چهار تن این خانواده به علت کاهش سطح هوشیاری به مرکز درمانی قم منتقل شدند.
وی گفت: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید، فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی و در نهایت اغما و مرگ از نشانه های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است. 
از آغاز فصل سرما تاکنون دو تن در این استان بر اثر استنشاق با گاز منواکسیدکربن فوت کرده اند و 14 تن دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند. 


عدم اعتماد دایی به جوانان

علی دایی با معرفی بازیکنانی همچون مهدی طارمی خود را به عنوان یکی از مربیان جوانگرای لیگ معرفی کرده بود اما از وقتی او به صبای قم آمده این کار را انجام نمی‌دهد و حتی یک بار هم بازیکن زیر 23 سال را از ابتدا وارد زمین نکرده است. حتی در بازی‌هایی مثل دیروز با ذوب‌آهن او یک بازیکن رده سنی امید هم به عنوان تعویضی به میدان نیاورد.
به نقل از ورزش سه، سرمربی صبا که تلفیقی از ستاره‌های سابق سرخابی به همراه باتجربه‌های فصل گذشته تیمش را در اختیار دارد تاکنون یک بازیکن جوان به جای آنها در ترکیب اصلی قرار نداده است. از بین بازیکنان زیر 23 سال چاخواشویلی 3 بار و سید مهدی حسینی، سعید محمدقمی، داوود بهادری و امید قربانی هرکدام یک بار به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شدند تا دایی نشان دهد اعتمادی به جوانان صبا ندارد در حالی که در فصل‌های گذشته چنین اتفاقی در این تیم نمی‌افتاد.
دایی پس از بازی تیمش برابر ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که چرا در تیم ملی امید و بزرگسالان بازیکن ندارید گفت: می‌توانیم در تیم ملی بزرگسالان چند بازیکن داشته باشیم که نظر کادر فنی اینطور نیست اما بازیکن زیر 23 سالی بازی نمی‌دهیم که توقع داشته باشیم در تیم امید حضور داشته باشند. جوانان ما باید در تمرینات خوب کار کنند تا جای بازیکنان بزرگسال را در ترکیب اصلی بگیرند.


بررسی مسئله جمع آوری شتابزده سانتريفيوژ ها

رییس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون برجام روز یکشنبه جمع آوری سانتريفيوژ ها را بررسی خواهد کرد.
به نقل از قم فردا، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری تعدادی از سانتريفيوژ ها مراکز غنی سازی کشورمان، اظهار داشت: جلسه کمیسیون برجام در روز یکشنبه به منظور بررسی مسئله جمع آوری شتابزده سانتريفيوژ ها تشکیل خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که اعضای هیئت نظارت بر برجام چه کسانی هستند، گفت: طوری که بنده شنیده ام اعضای این هیئت،  همان اعضای کمیته هسته ای سابق هستند به اضافه آقای جلیلی که در این هیئت عضو هستند.
زاکانی ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورا ی اسلامی هم تنها علی لاریجانی در این هیئت حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار