مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بسیاری در محله‌های حاشیه‌نشین گریبان‌گیر اهالی شده است، گفت: 11 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق محروم استان قم ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۳۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 22 November 2015
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در رابطه بامشکلات و معضلات منطقه حاشیه‌ای استان قم، اظهار داشت: با توجه به اظهارات اهالی محله کمبود مراکز فرهنگی و آموزشی مهم‌ترین مشکل این مناطق به شمار می‌رود چه بسا وجود چنین مراکزی به رشد فرهنگ و ارتقاء آگاهی افراد کمک بسزایی کند که امروز در نبود این مراکز آسیب‌های بسیاری گریبانگیر این محلات شده است.

مدیر‌کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه اعتیاد فراگیر دومین مشکل محلات حاشیه‌نشین است، افزود: معضل اعتیاد و مواد مخدر با با فراگیری 67.5‌درصدی در این مناطق دومین مشکل این مناطق است که برای ساکنان این مناطق بسیار رنج آور و غیرقابل تحمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت پیشگیری بهزیستی در این حوزه ورود کرده است و در قالب برنامه اجرای طرح اجتماع محور اعتیاد در این محلات علاوه بر آشنایی ساکنان این محلات با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، راهکارهای پیشگیرانه آن هم آموزش داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه در رابطه با مشکلات بهداشتی این مناطق هم باید مسئولان بهداشت استان قم تدابیر خاصی را اتخاذ کنند، تاکید کرد: فرهنگ بهداشت چنین مناطقی باید ارتقاء یابد و برای این منظور وجود مراکز بهداشتی در این مناطق و آموزش اهالی در حوزه بهداشت و نظارت بیشتر شهرداری بر مناطق غیربهداشتی محله می‌تواند کمک کننده باشد.

سلیقه با اشاره به اینکه 31 درصد افراد این محلات به شغلی فصلی و ناپایدار و کم‌ درآمد مانند کارگری فعالیت دارند، افزود: کمبود امکانات رفاهی، تفریحی، عدم وجود فضاهای سبز، امکانات ورزشی، تسهیلات و خدمات شهری از دیگر مشکلات منطقه می‌باشد که توجه ویژه مسئولان را طلب می‌کند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار