رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به مردم هشدار داد:
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان رشد 8 درصدی کشف جرم در فضای سایبری گفت: 53 درصد جرایم اینترنتی در خراسان رضوی جرایم اقتصادی هستند.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 23 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در نشست خبری که امروز صبح در مقر فرماندهی پلیس فتا برگزار شد گفت: جرایم سایبری در استان خراسان رضوی 53 درصد اقتصادی، 30 درصد اخلاقی و 11 درصد اجتماعی و 6 درصد سیاسی هستند.

وی با اشاره به افزایش کاربران اینترنتی گفت: جمعیت 46 میلیون نفره کاربران اینترنتی در سال 92 به 66 میلیون نفر در سال 94 رسیده است و این افزایش استفاده از اینترنت همراه با افزایش خطا و وقوع جرم در این فضا است.

جهانشیری افزود: با افزایش 20 درصدی فعالیت پلیس در فضای سایبری توانسته‌ایم نقش مؤثری در آگاهی بخشی کاربران داشته باشیم و در زمینه کشف جرم نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 48 درصد کاربران از موبایل و تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند گفت: جرائم در فضاهای مجازی، نشر اکاذیب و توهین به افراد رتبه دوم تخلفات کشور بعد از جرایم اقتصادی است.

جهانشیری با اشاره به رشد علم و تکنولوژی جامعه افزود: متهمین پلیس فتا افزاد باهوش و دارای سطح علمی بالایی هستند و همین می‌طلبد که ما از نیروهای متخصص و زبده در کار خود استفاده کنیم.

وی گفت: در آبان ماه امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته 8 درصد افزایش دستگیری مجرمین را داشته‌ایم. همچنین 1 درصد افزایش کشف جرم و 4 درصد نیز رشد وقوع جرم داشته‌ایم.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی آینده‌پژوهی و پیشگیری و اطلاع رسانی را از اهداف اصلی پلیس فتا دانست و گفت: بازدید از مراکز اینترنتی مثل نت سراها، نظارت و شناسایی هکرها جزء اصلی وظایف ماست.

جهانشیری هشدار داد: فضای اینترنتی ناامن است و فراد باید بدانند که در فضای مجازی نمی‌توان به همه اعتماد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار