استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکا ستیزی جزو اهداف انقلاب نبوده است تصریح کرد: آزادی بیان، آزادی زندانیان سیاسی، انتخابات آزاد و.... همواره از اهداف انقلاب اسلامی به شمار می روند؛ در همان اوایل انقلاب پدیده آمریکا ستیزی و اهداف مدنی انقلاب و اهداف دمکرات انقلاب تحت الشعاع این شعار قرار گرفت و به گفتمان مسلط بدل شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 23 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، صادق زیبا کلام در سخرانی با موضوعیت رابطه ایران و آمریکا در دانشگاه هرمزگان افزود: رابطه داشتن یا نداشتن با آمریکا هیچ ربطی به پرونده گذشته و یا اقدامات آینده این کشور ندارد.
 
وی با بیان اینکه آمریکا ستیزی جزو اهداف انقلاب نبوده است تصریح کرد: آزادی بیان، آزادی زندانیان سیاسی، انتخابات آزاد و.... همواره از اهداف انقلاب اسلامی به شمار می روند؛ در همان اوایل انقلاب پدیده آمریکا ستیزی و اهداف مدنی انقلاب و اهداف دمکرات انقلاب تحت الشعاه این شعار قرار گرفت و به گفتمان مسلط بدل شد.
 
زیباکلام ادامه داد: من بارها اهداف انقلاب را گفته‌ام البته نیازی به گفتن بنده نیست زیرا امام خمینی(ره) خودشان بارها در مصاحبه‌هایشان در 4 ماهی که در پاریس بودند، گفته‌اند.
 
این استاد دانشگاه یکی از اهداف انقلاب اسلامی را آزادی بیان دانست و افزود: انتخابات آزاد، آزادی زندانیان سیاسی و حاکمیت قانون از جمله اهداف انقلاب است
 
وی با بیان اینکه انقلاب از ابتدا غرب ستیز نبودافزود: من کتابی با 120 مصاحبه امام خمینی (ره) را در نوفل لوشاتو خواندم و مطالعه آن را نیز به شما توصیه می کنم تنها چیزی که از این کتاب بیرون نمی‌آمد آمریکا ستیزی و غرب ستیزی است.
 
زیباکلام اظهارکرد: در همان اوایل انقلاب پدیده آمریکا ستیزی، استکبارستیزی و غرب‌ستیزی بود، اهداف مدنی انقلاب و اهداف دموکرات انقلاب تحت‌الشعاع این شعار قرار گرفت و به گفتمان مسلط بدل شد. امروز که 37 سال از انقلاب می‌گذرد اگر فردی خارجی که هیچ چیزی از ایران نداند و به ایران بیاید، تصور می‌کند که انقلاب اسلامی فقط برای غرب ستیزی و آمریکا ستیزی به وجود آمده و هیچ هدفی غیر از آن نداشته است.
 
وی براینکه آمریکاستیزترین چهره‌ها، شخصیت‌ها و جریانات در ایران دموکراسی‌گریز‌ترین جریانات هستند،ادامه داد: اگر آمریکاستیزی را از این افراد بگیرید، چیزی برای گفتن ندارد تا به اقتصادش بنازد و به نظام سیاسی‌اش ببالد و اینکه بگوید دستاورد ما چه بوده است، در حقیقت آمریکاستیزی  سلاحی  است در دست برخی افراد تا هویت خود را بازتولید کند.
 
زیباکلام گفت: بنده معتقدم که آمریکاستیزی جزء اهداف انقلاب اسلامی نبود و این امر با برگشتن و مرور دوران ابتدای انقلاب اسلامی روشن می‌شود.چریک‌های فدایی خلق و دیگران چند بار به سفارت آمریکا متعرض شدند و جالب این است که هر بار امام راحل به مسئولان می‌فرمودند که این‌ها را از سفارت آمریکا بیرون کنید و نگذارید به آنجا خللی وارد کنند.
 
زیباکلام با بیان اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد فاسد است، افزود: نظری که من دارم، نه امروز نه سال قبل بلکه در زمان احمدی‌نژاد و در تمام دوران گفته‌ام که اقتصاد ایران یک اقتصاد فاسد، ناکارآمد و دولتی است و تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد، اوضاع همین است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: اقتصادهای دولتی در هیچ کشوری موفق نبوده، شما نمی‌توانید یک کشوری را پیدا کنید که اقتصاد دولتی‌ داشته‌ و موفق بوده‌است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار