رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در راستای توزیع متوازن امکانات شهری، خدمات فرهنگی در جنوب شهر قزوین توسعه می‌یابد/فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از کشف چک پول تقلبی و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد/۱۳ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کردند.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 28 November 2015

خدمات فرهنگی در جنوب شهر قزوین توسعه می‌یابد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در راستای توزیع متوازن امکانات شهری، خدمات فرهنگی در جنوب شهر قزوین توسعه می‌یابد.

حسین صلح‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در دستور کار شورای شهر و شهرداری قزوین قرار دارد توسعه متوازن خدمات شهری در جنوب شهر است که در این زمینه پروژه های بسیار خوبی تعریف شده و کلنگ احداث آنها نیز به زمین خورده است.

وی افزود: این در حالی است که اجرای پروژه‌های فرهنگی – عمرانی شهرداری قزوین نیازمند اعتبار است و این اعتبار باید از طریق مشارکت بخش خصوصی جذب شود که در این زمینه شهرداری قزوین باید سیاست‌های تشویقی مناسبی به‌کار گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به پروژه‌های فرهنگی – عمرانی مهمی که در قسمت‌های جنوبی شهر قزوین در حال احداث است عنوان کرد: خانه فرهنگ شهید رجایی، رز و سنجیده و همچنین احداث مرکز دینی – فرهنگی در کنار مسجد امام علی (ع)، از اقدامات مهم شهرداری قزوین در حوزه فرهنگی است.

صلح‌جو با بیان اینکه در حال حاضر 20 مرکز فرهنگی و خانه فرهنگ در شهر قزوین در حال احداث است تأکید کرد: احداث این مراکز فرهنگی گامی مهم در راستای توسعه فرهنگی شهر قزوین است، این در حالی است که این مراکز بیشتر باید در منطق جنوبی شهر احداث شود.

وی با اشاره به اینکه قزوین از پیشینه فرهنگی طولانی برخوردار است خاطرنشان کرد: با جذب گردشگر و فراهم کردن آرامش و امکانات رفاهی برای آنها می‌توان این فرهنگ و تمدن غنی را به سایر استان‌ها صادر کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان کرد: یکی از این مراکز که می‌تواند در حوزه صدور فرهنگ و تمدن شهر قزوین موثر باشد، موزه تاریخی – فرهنگی حمام قجر است که باید پروژه عمرانی پارکینگ آن تسریع شود.
***
فرمانده انتظامی تاکستان خبر داد
کشف چک پول تقلبی در تاکستان
فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از کشف چک پول تقلبی و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

محمدقاسم طرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از کشف چک پول تقلبی و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد و اظهار کرد: در پی گزارش شهروندان مبنی بر خرید کالا با چک پول و اسکناس‌های جعلی از سوی یک نفر ناشناس در سطح شهرستان تاکستان با بررسی موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری 11 شهرستان تاکستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران با انجام گشت‌های نامحسوس فردی را که در سطح شهر قصد خرید از مراکز تجاری را داشت، شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان عنوان کرد: در بازرسی از وی تعداد چهار قطعه چک پول تقلبی 500 هزار ریالی و یک قطعه چک پول یک میلیون ریالی کشف شد.

طرهانی اضافه کرد: متهم پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
***
مدیرکل حمل و نقل استان قزوین:
۱۳ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور کردند
قزوین- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: در آبان ماه امسال بیش از ۱۳ ميليون و ۷۴۸ هزار تردد درمحورهای مواصلاتی استان قزوين ثبت و ضبط شد.
رحمت شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در آبان ماه سال جاری، تردد تعداد ۱۳ ميليون و ۷۴۸ هزار و ۴۳۹ وسيله نقليه در محورهای مواصلاتی استان قزوين به ثبت رسيد.

مديركل حمل و نقل و پايانه های استان قزوين تصریح کرد: دستگاه های تردد شمار اين اداره كل در جاده های استان قزوين اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را ثبت می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات دريافتی از ۴۲ سامانه تردد شمار برخط راهها در محورهای مواصلاتی استان قزوين، آمار كل تردد ثبت شده در آبان ماه سال جاری ۱۳ ميليون و ۷۴۸ هزار ۴۳۹ وسيله نقليه بوده كه ۱۷.۸۸ درصد از كل اين تردد مربوط به وسايل نقليه سنگين است.

شعبانی بیان کرد: محور بوئين زهرا به ساوه و بالعكس با عبور ۱۳۱ هزار و ۵۱۹ وسيله، بيشترين درصد تردد وسايل نقليه سنگين را به خود اختصاص داده است.

وی یادآورشد: متوسط نرخ ترافيك با لحاظ تعداد كل خودروهايی كه در يك ساعت از يك مقطع عبور می كنند در سطح راههای مواصلاتی استان معادل ۴۴۶ وسيله نقليه در ساعت بوده، كه بيشترين نرخ اين جريان ترافيكی مربوط به آزاد راه قزوين به آبيك، کرج با نرخ جريان تردد ۱۵۴۲ وسيله نقليه در ساعت بوده است.

در استان قروین شش هزار و 671 کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان 217 کیلومتر آزادراه، 267 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 367 کیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و 820 کیلومتر راه روستایی است.
***
نماینده ولی فقیه در قزوین:
تفکر بسیجی آمادگی برای امر فرج است
نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه تفکر بسیجی آمادگی برای امر فرج است، گفت: این تفکر بیانگر آماده شدن برای مقابله با هر نوع نفوذ و آمادگی برای جواب کوبنده دادن به دشمن در همه عرصه‌ها است.
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در مراسم شکوه ایستادگی در مسجد النبی (ص) شهر قزوین که با حضور فرماندهان و نیروهای بسیجی و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: بسیج به گفته امام خمینی (ره) لشگر مخلص خدا است.

وی افزود: نمونه‌های بسیجی را می‌توان از آدم تا انبیا و اولیای الهی نام برد، چراکه آنان تفکر بسیجی دارند.

عابدینی گفت: تفکر بسیجی اعتقاد به وحی، کتاب آسمانی و اعتقاد به ولایت و امامت اهل بیت (ع) دارد و منتظر ظهور برای تحقق استکبار ستیزی است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی آمادگی برای امر فرج است، تصریح کرد: این تفکر بیانگر آماده شدن برای مقابله با هر نوع نفوذ و آمادگی برای جواب کوبنده دادن به دشمن در همه عرصه‌ها است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: بسیجی علاقمند به قرآن و با قلبی آکنده از مهر و محبت به بندگان خدا و قلبی پر از خشم و نفرت در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار