فرماندارتربت جام:
فرماندار تربت‌جام در نشست تخصصی خبرنگاران صداوسیما استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه و رسالت خبرنگاران گفت: خبرنگاران سفیران آگاهی و دانایی هستند.
کد خبر: ۱۳۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 29 November 2015
به گزارش تابنک خراسان رضوی علی رستمی افزود: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارند و باید مسئولیت و مأموریت اجتماعی و فرهنگی خود را به نیکویی انجام دهند.
وی تصریح کرد: وجود خبررسانی ضرورت انکارناپذیری است و خبرنگاران نقش مهمی در کنار سفیران سیاسی دارند؛ خیلی از جنگ‌ها و نزاع‌ها را خبرنگاران با ارسال گزارش پایان دادند.
وی تأکید کرد:  نشان دادن یک عکس و پخش کلیپ چندثانیه‌ای اثرگذاری فراوانی دارد؛ فلسطین را خبرنگاران زنده نگه‌داشته‌اند.
وی با اشاره به انتظارات شهرستان از خبرنگاران گفت: در شهرستان تربت‌جام نیازمند خبرنگاران توسعه‌ای هستیم؛ برد یک گزارش خبری به‌موقع در توسعه و حل مشکلات شهرستان اثرگذاراست.
فرماندارتربت جام ابراز داشت: خبرنگاران باید در انتقال اخبار انصاف، مروت و جوانمردی را رعایت کند.
رستمی افزود: تلاش خبرنگاران تربت‌جام  در استان از معدل خوبی برخوردار است؛ جمعیت 300 هزارنفری شهرستان فاقد دفتر خبری است؛ با توجه به گرایش مردم به شبکه‌های اجتماعی و حضور 60 درصد مردم در این شبکه‌ها ما باید پا به‌پای رشد شبکه‌های اجتماعی به‌پیش برویم.
در ادامه نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز گفت: رسانه‌ها دستگاه رسالت مداری است که بسیار تاثرگذارهستند.
غلامرضا اسد الهی افزود: خبرنگاران جایگاه فرا قوه‌ای دارند و درانجام رسالت باید ارزش‌مدار، امانت‌داری و اصول اخلاقی و انسانی را رعایت کند؛  وظیفه خبرنگاران دفاع از اصول نظام و منافع ملی است.
در ادامه امام‌جمعه اهل سنت تربت‌جام با اشاره به جایگاه خبر و خبرنگاری گفت: اولین پیام‌رسان درگاه الهی حضرت جبرئیل بود که احکام قرآن را به پیامبر اسلام ابلاغ نمودند.
مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی افزود: خبرنگاران از منزلت بالایی برخوردار و وارث انبیاء هستند و در اطلاع‌رسانی باید تقوا، پرهیزکاری و امانت داری را رعایت کند؛ آنان  باید امین مردم، مسئولان، اسلام و انقلاب باشند و صادقانه خدمت کند.
وی ادامه داد: خبرنگار باید باتقوا و خداترس باشد و حزب، گروه و مذهب در انتقال اخبار آنان تأثیرگذاری نداشته باشد.
در پایان معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیما گفت: خبرنگاران باید مردم استان خود را ببیند و به مسائل و مشکلات مردم بپردازد و درکنارآن خدمات برجسته دولت‌مردان را منعکس کند.
خادم افزود: انعکاس خدمات اسلام و مسئولان دلسوز هرچه بیشتر منعکس شود باعث وحدت، همدلی و هم‌زبانی می‌شود.
وی اضافه کرد: رسانه‌ها باید پرچم‌دار همدلی و هم‌زبانی باشند؛ سرعت در انتقال اطلاعات بسیار مهم است و باید پیگیر خبرهای توسعه‌ای در منطقه‌ای خود باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار