مراسم انتخاب بهترین‌های سال فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۵ در دهلی‌نو در کشور هند به پایان رسید.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 29 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز، مراسم انتخاب بهترین‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ در دهلی‌نو در کشور هند با حضور اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از جمله علی کفاشیان، نایب رئیس AFC آغاز شد  برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۵ میلادی مشخص شدند. شرحی از مراسم را بخوانید:

رئیس فدراسیون فوتبال هند در اولین بخش مراسم روی سن رفت و سخنرانی اش را آغاز کرد. دبیرکل یوفا کنار دست شیخ سلمان بحرینی حضور داشت.

یک مجری مرد و یک مجری زن، اجرای مراسم را بر عهده داشتند. رئیس فدراسیون فوتبال هند، اعلام کرد که هند در پی گرفتن میزبانی جام جهانی بزرگسالان است و در حال حاضر توانسته میزبانی جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۷را کسب کند. وی گفت چهارمین لیگ پرتماشاگر دنیا در هندوستان برگزار می شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته لیست کامل نامزدهای کسب جوایز در سال ۲۰۱۵ در قاره آسیا را اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران در دو بخش میان کاندیداهای کسب جایزه بهترین فدراسیون آسیا قرار داشت.

همچنین وحید شمسایی و علی اصغر حسن زاده دو کاندیدا کسب جایزه بهترین فوتسالیست‌‌های مرد آسیا بودند. تیم تاسیسات دریایی هم در میان کاندیداهای کسب جایزه بهترین تیم فوتسال آسیا قرار داشت.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا روی سن آمد و سخنرانی اش را آغاز کرد. او با تبریک به تیم ملی استرالیا به خاطر قهرمانی در جام ملتهای آسیا و ارائه آمار از تعداد بینندگان جام ملتهای آسیا، به تیم ملی فوتسال بانوان ایران به خاطر قهرمانی در رقابتهای آسیایی و حضور در جام جهانی فوتسال بانوان تبریک گفت. شیخ سلمان گفت: آینده فوتبال نه تنها متعلق آینده متعلق به حال است.

پس از قدردانی از یکی از مدیران درگذشته فوتبال آسیا که سابقه مدیریت باشگاه الاتفاق عربستان را داشت، کلیپی از توسعه فوتبال در ژاپن و انجام کارهای خیریه مدیران و بازیکنان فوتبال در ژاپن به نمایش گذاشته شد و جایزه چشم انداز آسیا به فدراسیون فوتبال ژاپن اهدا شد.

جایزه بهترین فدراسیون از نظر توسعه به فدراسیون فوتبال هنگ کنگ رسید. همچنین جایزه فدراسیون برتر از نظر چشم انداز و رویای آینده به فدراسیون بنگلادش رسید علی کفاشیان از جمله افرادی بوده که برای اهدای جایزه این فدراسیون روی سن حاضر شده بود. فدراسیون فوتبال ایران، کاندیدای بهترین فدراسیون از نظر پیشرفت بود که این جایزه به ژاپن رسید و حتی تندیس یادبود هم به علی کفاشیان داده نشد.

در این مراسم فدراسیون های بنگلادش ، هنگ کنگ و ژاپن به عنوان بهترین اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند.

در این لحظه بهترین تیم سال معرفی شد و بهترین تیم سال ۲۰۱۵ آسیا به تیم ملی مردان استرالیا رسید. تیم ملی زنان ژاپن به عنوان بهترین تیم زنان سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

بهترین سرمربی مرد سال ۲۰۱۵ هم آندره پوستکوگلو از استرالیا و بهترین زن سال مربی ژاپن به نام آساکو تاکاکورا انتخاب شدند.

باشگاه سال آسیا گوانگجوی چین، بهترین بازیکن فوتسال آسیا وحید شمسایی، تیم تاسیسات دریایی بهترین تیم فوتسال آسیا، بهترین بازیکن جوان سال، خامداموف مردان و کوبایاشی از تیم زنان ژاپن انتخاب شدند. بازیکن خارجی سال آسیا ریکاردو پریرا از برزیل که در باشگاه گوانگژوی بازی می کرد انتخاب شد و بازیکن بین المللی سال آسیا، سونگ هنگ مین از کره جنوبی معرفی شد. میاما از ژاپن هم به عنوان بهترین بازیکن زن سال آسیا انتخاب شد.

فهد المرداسی و کمک هایش عبدالله مطلق از کشور عربستان و ابوبکر سلیم از عمان به عنوان بهترین داور و بهترین کمک داوران انتخاب شدند. جایزه بازی جوانمردانه به تیم ملی فوتبال و فدراسیون فوتبال ژاپن رسید.

بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا هم با حضور شیخ سلمان انتخاب شد و وی روی سن رفت تا جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را بدهد و در نهایت احمد خلیل به عنوان بهترین سال آسیا در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد.

**لیست نهایی بهترین ها:

**برترین فدراسیون‌های فوتبال قاره آسیا:

از نظر پیشرفت

ژاپن

در حال توسعه

هنگ‌کنگ

علاقمند به توسعه

بنگلادش

 **جایزه رویایی AFC:

ژاپن

 

**تیم‌های ملی سال آسیا:

مردان

استرالیا

 

زنان

ژاپن

 

**مربی سال آسیا:

مردان

آنگ پاستکوگلو (استرالیا)

 

زنان

آساکو تاکاکورا (ژاپن)

 

 

**بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا:

مردان

احمد خلیل (الاهلی امارات)

 

 

زنان:

آیا میاما (ژاپن)

 

 

**جایزه ویژه رییس AFC برای فوتبال پایه:

ژاپن

 

در حال توسعه:

ویتنام

مشتاق به پیشرفت:

برونئی

 

 

**جایزه جوانمردانه سال آسیا:

ژاپن

 

 

**باشگاه سال آسیا:

گوانگژو (چین)

 

 

**بازیکن فوتسال سال آسیا:

وحید شمسایی (ایران)

 

 **تیم سال فوتسال آسیا:

تاسیسات دریایی ایران

 

 **بازیکن جوان سال آسیا:

مردان

دوستنبک خامداموف (ازبکستان)

 

زنان

ریکاکو کوبایاشی (ژاپن)

 

 **بازیکن خارجی سال آسیا:

ریکاردو پرییرا (برزیل)

 

 

بازیکن بین‌المللی سال آسیا:

سونگ هنگ مین (کره‌جنوبی)

 90

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :