پیکر پاک و مطهر اولین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان لحظاتی پیش با حضور پرشور و گسترده آحاد مردم و مسئولان در بندرعباس تشیع شد و عطر شهادت فضای این شهر ساحلی را معطر کرد.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 05 December 2015

به گزارش تابناک هرمزگان، در ایامی که بی بی حضرت زینب(سلام الله علیها) همراه با کاروان اسرا از شام به سمت کربلا حرکت کردند، شهید عبدالحمید سالاری نیز که در دفاع از حرم اهل بیت(علیهم السلام) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمده، نیز از شام به هرمزگان سفر کرد تا بگوید راه حسین(علیه السلام) همچنان ادامه دارد.

 

تفاوت این دو سفر در این است که زمانی که کاروان اسرا وارد کربلا شد تنها سه نفر(جابر، عطیه و غلامش) به استقبال حضرت زینب(سلام الله علیها) رفتند، اما امروز مسیر تشیع پیکر پاک این شهید سرافراز، مملو از جمعیت عاشقی بود که با چشمانی اشکبار آمده بودند تا بار دیگر با شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کنند و بگویند ما تا آخرین نفس پای اصول و آرمان های خود ایستاده ایم و گوش به فرمان رهبری هستیم.

 

 

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی در حالی که شعارهای « الله اکبر »، « شهید مدافع حرم، راهت ادامه دارد »، « مرگ بر آمریکا »، « مرگ بر اسرائیل »، « مرگ بر آل یهود »، « مرگ بر آل سعود » را سر می دادند و نوحه خوانی و مرثیه سرایی می کردند، پیکر این شهید والامقام را از مقابل سپاه امام سجاد(علیه السلام) تا میدان امام خمینی(بوستان شهید دباغیان) بندرعباس تشیع کردند.

 

 

در مسیر تشیع، دانش آموزان دبستان شهید گرجی زاده که پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده بود « شهادت، مزد خوبان است »، « شهدا از دست نمی روند، به دست می آیند »، « شهید، راهت ادامه خواهیم داد »، « ای معنی حماسه جاوید، ای شهید »، « خوشا آنان که با عزت رفتند » و ... به استقبال این شهید آمده بودند.

 

این شور و شوق و اشک و آه و ناله مشایعت کنندگان مرا به یاد این شعر «سجاد شاکری » انداخت که می گوید: « ما را مدافعان حرم آفریده اند».

 در پایان این مراسم، 2 فرزند شهید در کنار آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر روی جایگاه قرار گرفتند و محمد امین سالاری پسر 13 ساله شهید برای دقایقی مداحی کرد که این حرکت یادآور صحنه های از واقعه جانسوز روز عاشورا بود.

 

 آیت الله نعیم آبادی نیز در این مراسم با اشاره به روحیه بالای فرزندان شهید، گفت: روحیه فرزندان شهید که در برابر شهادت پدرشان این گونه صبوری می کنند، برگرفته از فرهنگ حسینی و زینبی است و این را باید دشمنان بدانند که ملت ایران اسلامی این گونه اند.

 وی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در این مراسم، افزود: این حضور دارای پیام هایی است؛ پیام نخست اینکه نااهلان، آگاه شوند که ملت ما اهل بیتی است، اگر حرم اهل بیت(علیهم السلام) در آنسوی دنیا نیز بود باز هم ما می رفتیم زیرا تاریخ ما عشق به حسین است.

 

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه مردم ما تابع رهبر آگاهشان هستند، اظهار داشت: رهبر فرزانه ما، دفاع از حرم اهل بیت(علیهم السلام) و میهن را امری واجب قطعی می دانند و ما نیز مطیع رهبرمان هستیم.

 وی با اشاره به اظهارات برخی ساده اندیشان و بدخواهان، تصریح کرد: اگر امروز ما در دمشق نجنگیم، فردا باید در تهران با دشمن نبرد کنیم، ما در سوریه علارغم دفاع از حرم، از حریم خودمان نیز دفاع می کنیم.

 آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه هدف دشمن از راه اندازی جنگ و درگیری در منطقه مقابله با ملت ایران است، گفت: تکفیری ها و اربابانشان که آمریکا در راس آنهاست نمی خواهند ملت ما وجود داشته باشد، امروز دشمن بدتر از هر درنده ای(داعش) را در عراق و سوریه زمین گیر کرده ایم.

 وی در ادامه تصریح کرد: دشمن باید بداند که اگر زورشان به همه جا هم برسد بازهم در برابر ملت ایران نمی توانند حرکتی انجام دهند زیرا ایران اسلامی سرزمین شیران است.

 امام جمعه بندرعباس به مداحی فرزند شهید سالاری اشاره کرد و گفت: پیام خانواده شهید به ما این است که راه ما راه حسن و عشق ما نیز عشق حسین است و عاشق حسین در همه حال پیرو رهبر خواهد بود.

 

 پیکر پاک این شهید حرم به شهرستان حاجی آباد منتقل شد و ساعت 14:30 امروز با حضور اقشار مختلف مردم در این شهرستان تشیع و سپس به روستای سردر سیرمند زادگاه شهید انتقال می یابد.

 فردا صبح نیز مراسم تشیع در روستا سردر برگزار و پس از آن خاکسپاری خواهد شد.

 

 شهید عبدالحمید سالاری در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در درگیری با گروهک تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار