انجمن حامیان میراث فرهنگی شهرستان خاتم با حضور مدير كل و معاونين ميراث فرهنگي استان يزد و مسئولان اين شهرستان به صورت رسمي آغاز به كار كرد.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 07 December 2015

به گزارش تابناک یزد،"محمد مهدي شرافت" مدير کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در نخستين نشست اين انجمن كه در جريان بازدید وي و هيات همراه از اين شهرستان برگزار شد، با اشاره به شرح وظایف انجمن حامیان میراث فرهنگی از جمله وظایف اصلی این انجمن را فرهنگ سازی عمومی در زمینه اهمیت حفظ و حراست از مواریث فرهنگی، جلوگیری از تخریب آثار و ابنیه تاریخی و جذب مشارکت‌ها مردمی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه است.

وي هدف از تشکیل این انجمن را کمک به سازمان و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان دانست و افزود: این انجمن باید منتقد، پیشنهاد دهنده و به نوعی زبان مردم باشد و همچنین بیانگر ظرفیت‌های جدید آینده نیز باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان خاتم در حوزه‌‌های ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری در چند سال گذشته دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده که این ظرفیت‌ها در دو سال اخیر تا حد زیادی بالفعل شده و رشد زیادی را نشان داده است.

وی یادآور شد: سال 95 سال خوش آمدگویی به استان یزد است و ما در این سال شروع یک برنامه پنج ساله‌ی سنگین را داریم تا بتوانیم در سال 1400 که پایان این افق و برنامه پنج ساله گردشگری است، جایگاه استان یزد را به عنوان قطب بزرگ گردشگری در کشور تثبیت و پایدار کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان كرد: یکی دیگر از اهداف و محورهای گردشگری این اداره کل ارتقاء کیفیت صنعت گردشگری و فراهم كردن زیرساخت‌های لازم و استاندارد در استان است و امیدواريم در آینده ای نزدیک استان یزد در زمینه صنایع دستی نیز به عنوان قطب نساجی سنتی فاخر تبدیل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار