صفار هرندی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه هرمزگان:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشجوی انقلابی کسی است که رسالتی از دوران گذشته به دوش داشته است و امروز رسالت دانشجوی انقلابی نمی تواند متفاوت از رسالت دیروزش باشد مگر اینکه موضوع تغییر کند.
کد خبر: ۱۴۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 07 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد حسین صفار هرندی در جمع دانشجویان دانشگاه هرمزگان، با گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو افزود: جنایات آمریکا در حق جریانات دانشجویی ما همچنان ادامه دارد و هنوز هم این زخم از ناحیه استکبار جهانی می نشیند.
 
وی با بیان اینکه دانشجوی انقلابی رسالتی دارد، اظهار کرد: وقتی سخن از رسالت به میان می آید به معنی یک ماموریت حاوی پیام است و رسول فرستاده ای است که با خودش پیام دارد، حرکت دانشجو، حرکت مبتنی بر پیام روشن و ارزشمند است.
 
صفار هرندی با اشاره به اینکه به بیان امروزی تر بر جنبش دانشجویی یک گفتمان قابل قبول در جامعه انسانی باید حاکم باشد، گفت: وقتی بحث رسالت می کنیم یعنی حرکت دانشجو و جنبش آن دارای گفتمان است.
 
وی با طرح این سوال که اما امروز دانشجوی انقلابی چه کسی است ، عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب فضای حاکم بر دانشگاه ها به این صورت بوده که یک عده تنها مشغول به تحصیل و درس بودند، عده محدودی هم به دلیل وابستگی به رژیم طاغوتی، سیاست ورزی آنها از این جنس بود که دانشجویان انقلابی را لو می دادند که البته جامعه آنها در بین دانشجویانی که احساس می کردند رسالت دارند خیلی کوچک بود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در میان دانشجویانی که احساس می کردند رسالت دارند دو نوع تفکر و نگرش را شاهد بودیم، اول کسانی که معتقد بودند وضع ناسالم باید تغییر کند اما تغییرات باید به سمت تغییرات کمونیسمی باشد که جزء دانشجویان چپ آن زمان بودند و دسته دیگر دانشجویان فعال، کسانی بودند که با آرمان های دینی و اسلامی در صحنه حاضر بودند.
 
صفار هرندی با بیان اینکه مدینه ی فاضله ای که دانشجویان دسته دوم در مسیر مبارزات خود جستجو می کردند به سمت جایگزین شدن یک نظام سالم اعتقادی و ریشه گرفته از شریعت اسلام بود، گفت: بسیاری از دانشجویان این دسته که معروف بودند به بچه های مسجدی بین آنها و جریان انقلابی اول حتی گاهی اشتراک عمل بوجود می آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: در روزهای خاص که علیه دشمنان جنبش دانشجویی جبهه گرفته می‌شد همین دانشجویان معتقد به جریان انقلابی پای کار می آمدند.
 
صفار هرندی افزود: دانشجوی انقلابی کسی است که رسالتی از دوران گذشته به دوش داشته است و امروز رسالت دانشجوی انقلابی نمی تواند متفاوت از رسالت دیروزش باشد مگر اینکه موضوع تغییر کند، رسالت دانشجوی انقلابی این است.
 
وی با بیان اینکه رسالت دانشجوی انقلای اقتضا می کند در این برهه از زمان محیط را بشناسد ، افزود: بدون شک شعار نه غزه نه لبنان سال 88 منشاء و مبدا آن اسرائیل بود و ما نباید اجازه دهیم به سادگی دشمن بتواند سوء استفاده کند.
 
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در منطقه تعیین کننده است، عنوان کرد: حتی یک سلطنت طلب هم از قدرتمند شدن کشور خود خوشحال است که قدرتمند شده تا اینکه متکی و ضعیف باشد، دانشجوی انقلابی نمی تواند بی طرف باشد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: اگر فرد وابستگی ملی داشته باشد باید افتخار کند که ایران علاوه بر اینکه خود به عنوان یک کشور با ثبات امنیتی مطرح است برای دیگران هم امنیت ایجاد می کند و این تنها با کمک مستشاری که انجام می دهد اتفاق می افتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار