تلاش مسئولان برای بازگشایی راه های ارتباطی بخش کجور ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 08 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر برودت هوا و كاهش چند درجه ای هوا در استان مازندران، شهرستان نوشهر و خصوصا بخش كجور شاهد كاهش شدید دما بود كه در بخش كجور با توجه به كوهستانی بودن برف زیادی باریدن گرفت و در نیمه روز حتی به دو درجه زیر صفر رسید.
بارش برف بخش كجور كه از دوشنبه شب آغاز شد موجب مسدود شدن بسیاری از راه‌های اصلی و فرعی روستاها شد و از ابتدی صبح روز دوشنبه تلاش نیروهای راهداری و هلال احمر و حتی دهیاران و مردم برای پاكسازی و بازگشایی مسیرها آغاز شد.
بارش برف سنگین موجب توقف تعداد قابل توجهی از خودروها در جاده شد كه با كمك نیروهای راهداری و خصوصا هلال احمر نجات یافتند.
در برخی روستاها با توجه به حجم سنگینی كه برف داشت و شكسته شدن شاخه درختان، موجب  قطعی برق در چند روستا شد.
 طبق آخرین آمار و گزارش های رسیده ، در حال حاضر مسیرهای اصلی بخش كجور بازگشایی و پاكسازی شده است اما در نقاطی كه آفتاب گیر نیست به شدت یخبندان است و رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
در حال حاضر نیروهای راهداری در حال بازگشایی و پاكسازی مسیرهای فرعی  روستاهای بخش كجور هستند.
 
تلاش نیروهای راهداری در بازگشایی مسیرهای بخش کجور
 
فرماندار نوشهر در باره وضعیت بخش كجور اظهار كرد: از آغازین ساعات بارش برف سنگین در بخش کجور و مسدود شدن راه‌ها، تیم راهداری و هلال احمر با تمامی تجهیزات و امکانات اقدام به بازگشایی و نمک پاشی مسیر كردند.
علی شادمان با بیان اینكه ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از 30 سانتی متر رسید،  ابراز کرد: گردنه بشم، نیچکوه، صالحان و چند روستای دیگر مسدود بودند كه با تلاش  نیروهای راهداری بازگشایی شدند.
وی تصریح کرد: علاوه بر دستگاه‌ها و تجهیزات راهداری، شهرداری پول و کجور نیز با تمامی امکانات و تجهیزات به پاکسازی معابر و جاده ها كمك كردند كه جای تقدیر دارد، همچنین دهیاران و شوراهای برخی روستاها كه در منطقه حضور داشتند در امر امداد رسانی و بازگشایی بسیار كمك كردند.
فرماندار نوشهر با اشاره به سرمای زیر صفر درجه بخش كجور بیان كردكرد:  کسانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی کجور را دارند حتما خودروی خود را به وسایل زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کنند.
 
پاكسازی راههای اصلی و چند روستا به پایان رسید
 
رییس راه و شهرسازی نوشهر نیز با اشاره به تلاش بی وقفه راهداری در بازگشایی مسیرهای بخش کجور اظهار کرد: در حال حاضر اکثر راه‌های اصلی بخش کوهستانی کجور باز گشایی شده است و مابقی راه‌ها نیز نیروهای راهداری با تمامی امکانات از جمله گریدر، لودر، نمک پاش و برف روب و سایر تجهیزات در حال پاکسازی مسیرهای مسیرها هستند.
درویش علی میار  با اشاره به بارش بیش از نیم متر در بخش كجور افزود: نیروهای راهداری بعد از پاکسازی مسیرهای اصلی به سراغ مسیرهای فرعی روستایی خواهند رفت تا اقدام به پاکسازی و نمک پاشی کنند.
وی تصریح كرد: مسیرهای حنیسك به نیچكوه از جمله روستاهای منجیر، اسلام آباد، كندلوس، زانوس و خود نیچكوه پاكسازی شده است. همچنین مسیر بین بركن و كلیك و نیز مسیر كجور به لیگووش، هزار سم، صالحان شاهناجر پاكسازی شد.
رییس راه و شهرسازی نوشهر یاد آور شد: بازگشایی و پاكسازی روستاهای دشت نظیر، چتن چناربن، ویسر و دلسم كوهپر و سایر روستاهای باقی مانده نیز امروز انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار