مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی از ساماندهی 60 درصد گلزار شهدای این استان خبر داد و گفت: اشتغالزایی فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در اولویت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 09 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی عابدین عابدین‌مقدم در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه فرزندان جانبازان بالای 25 درصد و همسر شهدای ایثارگران و جانبازان، مشمول دریافت 25 درصد سهمیه اشتغال می‌شوند، اظهار کرد: اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید در امسال است.

وی با بیان اینکه یک سری تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های خصوصی برای اشتغال خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان منعقد شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی نیازمند استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه اشتغال خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی افزود: در ابلاغ قانون جامع خدمات ایثارگران برای بخش‌های خصوصی یک سری تسهیلاتی در نظر گرفته‌اند که اگر فرزند شهید، جانباز و یا ایثارگری را به‌ کار گیرند، ما می‌توانیم این تسهیلات را در اختیار آنان قرار دهیم.

عابدینی مقدم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این تسهیلات این است که اگر هر بخش خصوصی مالیات دهنده، یک فرزند شهید، جانباز یا ایثارگر را به کار گیرد هر مقدار که به او حقوق پرداخت کند، یک و نیم برابر حقوق پرداختی، بخشودگی مالیاتی به مدت پنج سال دارد.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی با توصیه به بخش‌های خصوصی در ارتباط با به‌ کارگیری این فرزندان اظهار کرد: هر بخش خصوصی که اعلام همکاری با ما در این خصوص داشته باشد ما از او حمایت می‌کنیم و تعهدی بیشتر از قانون کار از او نمی‌خواهیم.

وی از ساماندهی 60 درصد گلزار شهدای خراسان رضوی خبر داد و گفت: 60 درصد گلزار شهدای این استان ساماندهی شده است و امسال در جلسه‌ای که در کارگروه ساماندهی گلزار شهدا و شورای برنامه‌ریزی استان داشتیم مقرر شد که 40 درصد باقی‌مانده در سه سال ساماندهی شود.

عابدینی مقدم افزود: اگر شهر و روستا آمادگی داشته باشند که 50 درصد هزینه‌های ساماندهی را از مشارکت‌های مردمی و بومی جذب کنند ساماندهی گلزار آنها در اولویت قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی پیشرفت پیگیری ساخت مسکن خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را مهم دانست و گفت: در خراسان رضوی 50 هزار جانباز، 17 هزار شهید، 3 هزار و 400 آزاده و 18 هزار فرزند شهید داریم که نعمات بزرگی برای اسلام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار