مناظره دانشجویی با عنوان "تنش زدایی سازشکارانه یا مقاومت عزتمندانه" در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 09 December 2015
مناظره دانشجویی با عنوان "تنش زدایی سازشکارانه یا مقاومت عزتمندانه" در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، این مناظره با حضور علی عبدی دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل و هادی ذوالفقاری دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار و در آن به بررسی موضع‌گیری جریانهای دانشجویی در رابطه با تقابل یا تعامل با آمریکا پرداخته شد.

هادی ذوالفقاری دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در این مراسم با بیان اینکه تعامل و یا تقابل با آمریکا بحث تازه ای نیست، گفت: بحث مذاکره با آمریکا در همه دولت‌های پس از پیروزی انقلاب مطرح بوده است.

وی با طرح این سئوال که آیا اساسا باید با آمریکا رابطه داشته باشیم یا خیر، اظهار کرد: باید بررسی کرد که رابطه با آمریکا برای ما چه منافع و هزینه‌هایی دارد.

ذوالفقاری همچنین با بیان اینکه استکبار به نوع رابطه و رفتار یک کشور با دیگر کشورها مربوط می‌شود، گفت: زمانی مبارزه با آمریکا مترادف با استکبار ستیزی بود، اما نباید در گذشته ماند و باید به شرایط روز هم نگاه کرد.

وی با بیان اینکه نوع رابطه‌ای که در هشت سال دولت گذشته کشورهای روسیه و چین با ما داشتند رابطه‌ای مستکبرانه بود، گفت: چرا آقایانی که امروز به مذاکره با آمریکا ایراد می‌گیرند، آن زمان که مراودات فاجعه بار اقتصادی با این کشورها داشتیم چیزی نمی‌گفتند.

این فعال دانشجویی افزود: آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش دو مرتبه به اوباما نامه داد که بی‌پاسخ ماند. اگر این کار در این دولت انجام می‌شد آقایان چه واکنشی نشان می‌دادند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در صحیفه امام(ره) نیز رابطه با آمریکا نفی نشده است، گفت: باید بین رابطه و مذاکره با آمریکا با اعتماد به آمریکا تفاوت قائل شد. امروز نیز کسی مشتاق اعتماد به آمریکا نیست و بحث مذاکره بر اساس منافع مطرح است و در عرصه بین الملل باید براساس منافع فکر کرد و عمل کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: آقای احمدی نژاد نیز در دو سال آخر دولتش خواست مخفیانه با آمریکا مذاکره کند که آمریکاییها نپذیرفتند، اما با توجه به شرایط کشور، این دولت با تدبیر وارد مذاکره شد.

وی افزود: در جریان مذاکرات نیز این طبیعی است که باید امتیازاتی داد و امتیازاتی گرفت که در شرایط ایران طبیعی بود که باید امتیازات بیشتری می‌دادیم.

علی عبدی دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل نیز در این مناظره با اشاره به ویژگی استکبارستیزی جنبش دانشجویی، ماجرای 16 آذر 1332 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی را از نمادهای استکبارستیزی جنبش دانشجویی دانست.

عبدی با بیان اینکه 17 هزار شهید ترور داده ایم، گفت: این تروریست ها مورد حمایت آمریکا هستند، از سوی دیگر در این 37 سال آمریکا از هر طریقی که توانسته به ما ضربه زده و نمی‌توانیم امروز بگوییم رابطه با آمریکا برای ما با دیگر کشورها تفاوتی ندارد.

وی افزود: امام(ره) نیز بارها بر اینکه امریکا شیطان بزرگ و مظهر استکبار است، تاکید کرده‌اند.

عبدی با بیان اینکه تحریم‌های اصلی علیه ایران پس از سال 1388 علیه کشور ما وضع شد، گفت: وقتی آن بلوا پس از برگزاری انتخابات 1388 را برپا کردند و دشمن دید در کشور ما انسجام نیست برای ضریه زدن به نظام ما وارد عرصه شد. این شرایط را در سالهای ابتدای پیروزی انقلاب نیز داشتیم و دشمن که فکر می‌کرد کشور ما ضعیف شده با تحریک صدام جنگ هشت ساله را علیه ما راه انداخت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استکبارستیزی اگر هزینه‌هایی به ما تحمیل کرده، آن را آقایانی که امروز داعیه اصلاح طلبی دارند به کشور تحمیل کرده‌اند. نمونه آن نیز تسخیر لانه جاسوسی است که آقایان می‌گویند اکثر حاضرین در آن اقدام اصلاح طلبان بوده‌اند.

وی افزود: بزرگترین تهدید علیه ما که تهدید به حمله اتمی بود نیز در دوران اصلاحات علیه ما شکل گرفت.

عبدی با قبول نداشتن این موضوع که در مذاکره با آمریکا ما باید امتیاز بیشتری بدهیم، گفت: با این نگرش عزت ملی تامین نمی‌شود.

این مناظره به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
آفرین بر آقای عبدی ...
مرگ بر آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار