رئیس کمیته بیمه و درمان سازمان تأمین اجتماعی:
رئیس کمیته بیمه و درمان سازمان تأمین اجتماعی با انتقاد از طرح ادغام تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌ها، گفت: اجرای این طرح با عدالت اسلامی منطبق نیست و با دلایل بسیار منطقی، مخالف این طرح هستیم.
کد خبر: ۱۴۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 09 December 2015
به گزارش تابناک قم،‌ حسن صادقی در همایش ملی کمیته‌های بیمه و درمان خانه کارگر سراسر کشور با اشاره به بودجه مستقیم و غیر مستقیم درمان در کشور، اظهار کرد: این بودجه در سال جاری 16 هزار و 800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی طرح تحول سلامت که از سوی وزارت بهداشت و درمان در سطح کشور اجرایی می‌شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح نه تنها بحث درمان را روان‌تر نکرده است بلکه خود مشکل‌آفرین شده و در حوزه درمان تقابل ایجاد کرده است.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور با بیان برخی مثال‌ها برای ناکارآمدی این طرح گفت: حقوق پزشک عمومی در این طرح از 6 میلیون به 20 میلیون رسیده ولی در حوزه پرسنل فقط 70 هزار تومان افزایش پیدا کرده و موجب نزاع و درگیری درون ساختاری حوزه درمان شده است.

وی تناسب نداشتن دریافتی‌ها را بی عدالتی دانست و گفت: با این وضعیت نباید انتظار داشته باشیم که با رویی گشاده مخاطبان را در مراکز درمانی بپذیرند.

رئیس کمیته بیمه و درمان سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: پیش از اجرای یک طرح باید نظرسنجی از همه اقشار جامعه صورت بگیرد ولی نه تنها چنین امری اجرایی نمی‌شود بلکه مسئله‌ای را که دارای پختگی لازم نیست تصویب می‌کنیم که برایمان معضل ایجاد کرده و درمان را ناکارآمد می‌کند.

وی با بیان اینکه ما مخالف طرح نظام سلامت نیستیم، گفت: این طرح از نقاط قوت دولت یازدهم به شمار می‌رود و مشکلات حوزه سلامت، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و کمتر دولتی بوده که با جسارت به دنبال برطرف کردن ریشه‌ای معضلات سلامت باشد.

قائم مقام دبیرکل خانه کارگر کشور با تاکید بر اینکه ما در بخش مدیریت منابع نتوانستیم خوب وارد شویم، تصریح کرد: در حوزه منابع باید اقتصاد حاکم شود و باید به این نکته توجه کنیم که هرکسی باید در زمینه توانمندی خود وارد عمل شود زیرا اگر امکان ادغام همه علوم وجود داشت امروز شاهد ظهور ابوعلی سیناهای فراوانی در جامعه بودیم.

وی با انتقاد از طرح ادغام تامین اجتماعی با دیگر بیمه‌ها، گفت: اجرای این طرح با عدالت اسلامی منطبق نیست و با دلایل بسیار منطقی، مخالف این طرح هستیم.

صادقی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در این زمینه گفت: صدا و سیما همیشه به صورت یکطرفه عمل می‌کند و با وجود اینکه تقاضای مناظره دادیم ولی از سوی خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها برای این موضوع دعوتی انجام نمی‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار