با تلاش اداره اوقاف، البرز رنگ فاطمیه به خود گرفت
روح این دختر مسلمان پس از مرگ با فرشته نورانی آشنا شده و این فرشته، او را به روزهای صدر اسلام برده و از نزدیک با ماجرای وفات پیامبر گرامی اسلام (ص)، حمله به خانه علی (ع)، شهادت حضرت فاطمه (س) و بالاخره مظلومیت شیعه آشنا می کند.
کد خبر: ۱۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 15 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: با تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز و اجرای یک طرح کم نظیر، بالاخره چهره این استان رنگ فاطمیه گرفت.
علیرغم تاکیدهای مکرر دلسوزان واقعی اسلام و انقلاب، مبنی بر اینکه در ایام فاطمیه و روزهای شهادت دخت معظم نبی مکرم اسلام باید چهره شهرهای ایران اسلامی رنگ و عطر فاطمی داشته باشد، نهادهای اجرایی البرز کمتر به این مهم توجه داشتند.
حتی آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز چند بار این موضوع را متذکر و در نماز جمعه کرج و همچنین جلسات شورای اداری از مسئولان استان البرز خواست تا چهره شهرهای البرز را متناسب با ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) زیباسازی کنند.
با وجود عدم توجه برخی از نهادهای حاکمیتی و اجرایی البرز به این مهم، اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان بعد از ظهر امروز سوگواره یاس نبوی را در امامزاده طاهر (ع) راه اندازی کرد.
سوگواره یاس نبوی از امروز و به مناسبت فرارسیدن نوروز و همچنین ایام فاطمیه راه اندازی شده و تا پایان 15 فروردین ادامه دارد.
این سوگواره در حقیقت یک نمایشگاه بصری و با قابلیت ویژه بوده که در چندین غرفه دایر شده است.
در غرفه نخست، ماجرای مرگ دختر جوان مسلمانی روایت شده که تا لحظه مرگ امام زمان (عج) خود را نشناخته است.
روح این دختر مسلمان پس از مرگ با فرشته نورانی آشنا شده و این فرشته، او را به روزهای صدر اسلام برده و از نزدیک با ماجرای وفات پیامبر گرامی اسلام (ص)، حمله به خانه علی (ع)، شهادت حضرت فاطمه (س) و بالاخره مظلومیت شیعه آشنا می کند.
روح این دختر مسلمان بالاخره از درگاه رحمت و معرفت امام زمان (عج) طلب عف کرده و از چشمه نورانی اهل بیت (ع) سیراب می شود.
در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه و سوگواره یاس نبوی استان البرز، بیش از 40 خبرنگار، عکاس و گزارشگر حضور داشتند. این سوگواره به اندازه ای تاثیرگذار بود بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه در حین بازدید در سوگ شهادت دخت مکرم پیامبر عظیم الشان اسلام اشک می ریختند.
در حاشیه افتتاح سوگواره یاس نبوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز به خبرنگاران گفت: استان البرز به نوعی شاهراه ارتباطی بیش از 13 استان کشور با پایتخت است و هر سال در ایام نوروز صدها هزار مسافر از این استان گذر کرده و کمتر در البرز توقف دارند.
وی بیان داشت: به همین منظور چند برنامه برای جذب گردشگر به البرز داریم که هر برنامه با حال و هوای معنوی ایام فاطمیه طراحی شده است.
صالحی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری سوگواره یاس نبوی، فرصتی برای ترویج معنویت در استان البرز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار