همایش توسعه بازار خارجی خوشه‌های صنعتی در کرمانشاه آغاز به کار کرد و به مدت ۳ روز ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 13 December 2015
همایش توسعه بازار خارجی خوشه‌های صنعتی در کرمانشاه آغاز به کار کرد و به مدت ۳ روز ادامه می‌یابد.

همایش توسعه بازار خارجی خوشه‌های صنعتی پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور تجار عراقی در کرمانشاه آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

عضو پارلمان بصره در این همایش خواستار حمایت و کمک صنعت‌گران متخصص ایرانی برای توسعه روابط تجاری و بازسازی کارخانه‌های بصره شد و اظهار داشت: به دنبال بازسازی کارخانه‌های بصره هستیم.

انوار مدلل شبر با اشاره به پتانسیل‌های فوق‌العاده کشور عراق در برخورداری از منابع طبیعی گاز، گوگرد و... گفت: نقش و جایگاه صنعت در رونق و افزایش میزان بودجه هر کشوری کاملا مشهود است.

وی افزود: از حدود ۱۲ سال گذشته تاکنون کشورهای حامی تروریست از هر تلاشی برای نابودی اقتصاد عراق فروگذار نکردند و موانع زیادی پیشروی اقتصاد عراق قرار دادند اما بازار ما بر تولید خود در چند سال گذشته در راستای اشباع بازار داخلی محصولات لبنیات، پتروشیمی و... توجه داشته است.

این مسئول تکیه بر درآمد‌های نفتی را از دلایل مشکلات اقتصادی کشور عراق عنوان کرد و گفت: سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی  سبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای کشور عراق شد چرا که عراق متکی بر واردات ناشی از درآمدهای فروش نفتی بود.

وی تقویت بخش صنعت عراق را از نیازهای اساسی در این کشور دانست و گفت: سعی ما در حکومت ملی بصره بر بازسازی و ایجاد کارخانجات مختلف است و در این راستا به حمایت متخصصان ایرانی نیاز داریم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار