معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: همایش تجلی قرآن و حدیث در ادبیات فارسی و کردی کرمانشاه ۳۰ دی ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 13 December 2015
طیب صفری با اشاره به اینکه این همایش در روز 30 دی ماه هم‌زمان با هفته قرآن و عترت در کرمانشاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار 15 دی ماه، داوری آثار 22 دی ماه و زمان اعلام نتایج آثار برگزیده 26 دی ماه است.

معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مضامین مرتبط با قرآن و حدیث در آثار شاعران و ادیبان کرمانشاه، جلوه‌های بلاغی و ادبی قرآن و حدیث در شعر شاعران و ادیبان کرمانشاه و جلوه‌های داستانی و روایی قرآن و حدیث در ادبیات کرمانشاه از محورهای این همایش است.

صفری با بیان اینکه مقاله ارسال شده به این همایش نباید در هیچ همایش، جشنواره یا مجله‌ای ارائه شده باشد، گفت: هر نویسنده می‌تواند حداکثر دو مقاله و به دو زبان کردی و فارسی به تمام گویش‌ها به دبیرخانه همایش ارسال کند.

وی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: معرفی شاعران و ادیبان استان کرمانشاه، بررسی میزان تأثیر قران و حدیث در شعر شاعران کرمانشاه، ایجاد ظرفیت پژوهشی در باب قرآن و حدیث با نگاه به ادبیات محلی و تبلیغ و ترویج فعالیتهای پژوهشی با محوریت قرآن و حدیث از جمله این اهداف است.

صفری با اشاره به اینکه دریافت مقالات فقط از طریق پست الکترونیکی همایش به نشانی daftarghorani.kermanshah@gmail.com انجام می‌شود، اظهار کرد: مقالات برتر در کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ می‌رسد و به نفرات نخست تا پنجم دو بخش کردی و فارسی جوایز نقدی اهدا می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار