مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگلکاری 7100 هکتاری به صورت مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 14 December 2015
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از جنگلکاری 7100 هکتاری به صورت مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یکی از مواهب بزرگ الهی در استان کهگیلویه و بویراحمد عرصه‌های جنگلی این استان است که باید بهترین استفاده را از این موهبت بزرگ داشته باشیم.

وی گفت: در صورتی که همه در استان به عنوان دوستدار طبیعت و منابع طبیعی باشیم و از جنگل‌های خود حفاظت کنیم، می‌توانیم از مزایای اکوتوریسم طبیعی استفاده بیشتری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد حفاظت از جنگل‌ها را تنها وظیفه یک دستگاه ندانست و گفت: همه از جمله اقشار مختلف مردمی باید وظیفه خود را در قبال این داشته‌های خدادادی که حفاظت و صیانت از آن‌ها بوده انجام دهیم.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم منابع طبیعی استان را احیای جنگل‌ها دانست و گفت: اقدامات خوبی در طول سال‌های اخیر انجام شده است.

این مسئول در ادامه افزود: مردم یاور خوبی برای منابع طبیعی بوده‌اند و بیش از 32 هزار هکتار جنگل با مشارکت‌های مردمی در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تاکنون کاشته شده است.

وی گفت: در سال گذشته جنگل‌کاری مشارکتی به میزان 7 هزار و 100 هکتاری را در کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، کاری که در سال‌های گذشته متوقف شده بود.

این مسئول همچنین از کاشت گیاهان دارویی به میزان 8 هزار و 500 هکتار در سال گذشته به صورت مشارکتی در استان خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی استان در ادامه یکی از دغدغه‌های منابع طبیعی را اعتبارات ذکر کرد و گفت: اگر اعتبارات اجازه دهد منابع طبیعی در زمینه احیا و همچنین کاشت جنگل‌ها و کاشت گیاهان دارویی قادر به اقدامات بیشتری خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار