کد خبر: ۱۴۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 14 December 2015

به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت ،ارسلان فتحی‌پور  درباره نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:باتوجه به ارجاع لوایح ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی از صحن علنی مجلس درجلسه امروز کمیسیون اقتصادی این موضع بررسی و مشکلات آن رفع شد.

نماینده مردم کلیبر،خداآفرین و بخش اوراند درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:درجلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی "ترکان" دبیرشورای عالی مناطق آزاد و همچنین نماینده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور یافتند و موضوعات ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی بررسی شد.

فتحی پور افزود:درجلسه امروز اعضای کمیسیون ایجاد منطقه آزاد تجاری-صنعتی درجاسک استان هرمزگان، مهران،اردبیل، بوشهر،اینچه‌برون،بانه،مریوان و سیستان را تصویب کردند.   

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد:همچنین درنشست امروز ایجاد حدود 80 منطقه ویژه اقتصادی نیز بررسی شد./

استراتژی صدام‌گونه اردوغان محکوم به شکست است

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به شکایت دولت عراق از کشور ترکیه به‌علت تجاوز نظامی به خاک این کشور٬ گفت: رفتار و اقدامات اردوغان در چند سال اخیر نشان‌دهنده روحیه ستیزه‌جویانه و استبدادی دولت آنکارا نسبت به مسائل منطقه‌ای است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه دولت اردوغان سودای برقراری امپراطوری عثمانی را دنبال می‌کند٬ ادامه داد: در چند سال گذشته ترکیه به شدت به‌دنبال عضویت در اتحادیه اروپا و اتصال به این حوزه بود٬ اما زمانی که در این بخش به نتیجه مطلوبی دست نیافت٬ رویکرد خود را به سمت منطقه تغییر داد.

وی افزود: این تغییر رویکرد دولت ترکیه با تغییر استراتژی نسبت به مسائل منطقه و کشورهای مربوطه همراه شد٬ که این موضوع سبب ساز تغییر موضع ترکیه نسبت به مسئله سوریه و برخی موضوعات دیگر منطقه‌ای شد.

دواتگری تصریح کرد: ترکیه با اقدامات صورت گرفته٬ سعی دارد که خود را به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای به دیگر کشورهای منطقه تحمیل کند و در این راه از حمایت از گروه های تروریستی تا تجاوز به خاک دیگر کشورها کوتاهی نمی‌کند و قطعا این اقدامات بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی اردوغان٬ راه و روش صدام حسین را در قبال منطقه دنبال می‌کند٬ که به طور حتم این سیاست مانند گذشته محکوم به شکست است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ افزود: در شرایط کنونی شورای امنیت سازمان ملل باید نقش خود را برای جلوگیری از ادامه تجاوزات ترکیه در عراق به درستی انجام دهد٬ در غیر این صورت این نهاد بار دیگر به سیاسی‌کاری و عدم قدرت تصمیم‌گیری و اجرا متهم می‌شود.

وزارت خارجه عراق امروز شنبه به صورت رسمی از دولت آنکارا به دلیل نقض حاکمیت ملی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد./

نبود احزاب قوی و تاثیرگذار مهمترین نقص انتخابات

محمد باقری بنابی در نشست علنی (یکشنبه 22 آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به همه مسلمانان جهان علی الخصوص ملت  ایران اسلامی بر ضرورت فراهم نمودن شرایط برای حضور نخبگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و افزود: به نظر می رسد نبود احزاب قوی و تاثیرگذار و عدم نظام انتخاباتی حزبی مهمترین نقص انتخابات است و در عمل موجب شده که نخبگان جامعه از حضور در انتخابات صرف نظر کنند و نظام انتخاباتی به صورت قارچ گونه در آید و در نهایت افراد به صورت قارچی رشد کنند.

نبود احزاب قوی و تاثیرگذار مهمترین نقص انتخابات است

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،برضرورت اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات به صورت حزبی و نظام پارلمانی تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از اینکه معضل بیکاری و رکود اقتصادی در کشور به نقطه بحران رسیده،‌ تاکید کرد: در راستای برطرف کردن معضل بیکاری و همچنین رکود اقتصادی در کشور دولت، مجلس و قوه قضائیه باید تعامل بیشتری در رفع موانع سیاسی،  فرهنگی و عوامل رکود و بیکاری داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات بازنشستگان کشوری و لشکری و همچنین فرهنگیان بر ضرورت رفع مشکلات آنها تاکید کرد وافزود: لازم است در فصل بودجه ریزی به مشکلات این قشر توجه بیشتری داشته و همچنین تلاش موثری را برای اجرای قانون رتبه بندی معمان داشته باشیم.

مسوولان به گونه ای صحبت نکنند که موجب خدشه دارشدن همدلی و همزبانی مردم شود

باقری بنابی با اشاره بهنامگذاری سال94 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال"دولت و ملت، همدلی وهمزبانی" تصریح کرد: از همه مسئولان کشور به خصوص از مسئولان در سازمان هایی که باید فراجناحی عمل کنند در خواست دارم که به گونه ای صحبت نکنند که موجب خدشه دار شدن همدلی و همزبانی مردم شوند و از وارد کردن اتهامات  از جمله متهم کردن سرمایه‌های اجتماعی به داعشی بودن‌ و شیعه نبودن خودداری کنند.

وی در تذکری به وزیرصنعت، معدن و تجارت در خصوص شکایت کارخانه مجتمع فولاد بناب گفت: با توجه به اینکه 200 نفر دراین مجموعه مشغول هستند  لازم است وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیریت اجرایی استان نسبت به تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات این مجموعه اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، در تذکر خود به وزیر راه و شهرسازی،‌ گفت: متاسفانه به خاطر نبود کمربندی سالانه در خیابان‌های شهرستان بناب 100 نفر کشته و زخمی می شوند که درهمین راستا لازم است هر چه سریعترنسبت به برگزاری مناقصه برای احداث کمربندی شرقی بناب و پل میدان معلم بناب اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی در تذکری دیگر به وزیر راه و شهرسازی خواستار تعیین تکلیف شهرک مسکونی حضرت ولی عصر( عج )  که 25 سال بلاتکلیف مانده و همچنین احداث ایستگاه راه آهن،‌  اصلاح مسیربناب و تبریز و همچنین ایجاد قطار حومه ای  شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،‌ در تذکر به وزیربهداشت خواستار احداث دانشکده علوم پزشکی و همچنین احداث بیمارستان 200 تختخوابی شهرستان بناب شد و گفت: بیمارستان موجود شهرستان فرسوده و دارای هزینه های سنگین است که لازم است نسبت به جایگزین شدن بیمارستان تمهیدات لازم صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری دیگر به رئیس جمهور،‌ افزود: پرداخت حقوق رزمندگان بالای 6 ماه علیرغم اینکه مجلس در بودجه 94 تصویب کرده بود لحاظ نشده لذا لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی در تذکر خود به وزیرکشور، گفت: درخصوص تبدیل روستاهای حوزه انتخابیه اش به شهر که آرزوی 20 ساله این روستاییان است تقاضای توجه و رسیدگی کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،  در تذکر به وزیر نیرو در خصوص تخصیص حقابه شهرستان بناب از زرین رود و سد علویان و تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرستان بناب تقاضای رسیدگی کرد.

وی در تذکر دیگری به وزیر نیرو ادامه داد:‌ با توجه به اتمام مقدمات احداث فازهای 3 و 4 نیروگاه بناب هر چه سریع تر نسبت به عملیات اجرایی نیروگاه مذکور اقدام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به وزیر جهادکشاورزی درخصوص برنامه ریزی برای تامین محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی برای فروش محصولات تذکر داد وگفت: ‌اقدامات لازم جهت برنامه ریزی برای ساماندهی محصولات کشاورزی صورت گیرد./ژ

برای حمایت از حیات وحش خلاء قانونی داریم

محمداسماعیل سعیدی بر ضرورت تدوین قانون وهمچنین متولی واحد برای برخورد با حیوان آزاری تاکید کرد وافزود: متولی برخورد با تخلفات در زمینه حیات وحش سازمان محیط زیست است ولی در خصوص حیوانات اهلی و خانگی قانون و متولی واحد مشخص نشده است؛ لذا بهتر است قانونی جامع برای برخورد با متخفان تدوین و سپس مسئولیت دستگاه متولی مشخص و ذکر شود تا شاهد تعرض به حقوق حیوانات نباشیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، با اشاره به اینکه برای حمایت از حیوانات اهلی با خلاء های قانونی روبرو هستیم، ادامه داد: البته قانون برای حمایت از حیوانات وحشی داریم ولی برای حیوانات خانگی با خلاء قانونی روبرهستیم که لازم است در صورت امکان در این خصوص نیز مقررارتی وضع شود.

وی ادامه داد: بهتر است نوع جرم ومیزان جریمه در قانون تدوین شده در خصوص برخورد با حیوان آزاران نیز قید و ذکر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم بر ضرورت برخورد جدی با حیوان آزاران تاکید کرد و گفت: اینکه افراد با شیوه های مختلف حیوانات را آزار می دهند و فیلم و عکس آن را منتشر می‌کنند نشات گرفته از عدم تعادل روحی و روانی این افراد است و کسی که علیه حیوانات اقدام به خشونت می کند حتی از کشتن انسان ها نیز ابایی نخواهد داشت لذا برخورد با چنین تخلفاتی ضروری است.

 

انتشار مکرر فیلم و عکس های حیوان آزاری این حوادث را به یک رویه در کشور تبدیل می کند

سعیدی با اشاره به اینکه انتشار مکرر فیلم و عکس‌های حیوان آزاری این حوادث را به یک رویه در جامعه تبدیل می‌کند، افزود: با توجه به اینکه انتشار فیلم و عکس‌های حیوان‌آزاری موجب جریحه‌دار شدن افکارعمومی شده و همچنین بازتاب منفی زیادی را به همراه دارد لذا لازم است قبل از اینکه این دست تخلفات به یک روند و عادت تبدیل شود تمهیدات لازم اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از انتشار عکس و فیلم‌های حیوان آزاری در زمینه حیات وحش در کشور، تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید در راستای جلوگیری از حیوان آزاری ها برخورد قاطع و جدی تری با عاملان حیوان آزاری داشته باشند.

 

ضرورت حمایت بیشتر تشکل های حامی حیوانات از حقوق حیوانات اهلی

سعیدی بر ضرورت حمایت بیشتر تشکل‌های حامی حیوانات از حقوق حیوانات اهلی در کشور تاکید کرد و گفت: در جوامع غربی سازمان های مردم نهاد با تشکیل گروه‌ها وکمپین از حیوانات اهلی و وحشی حمایت و به طور مداوم تخلفات را پیگیری و گزارش می کنند ولی در کشور ما هنوز حساسیت های لازم در این خصوص ایجاد نشده؛  البته در راستای جلوگیری از چنین تخلفاتی در کشور اقدامات تشکل‌های حامی حیوانات باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز تاسف از  انتشار فیلم و عکس های حیوان آزاری در کشور، تصریح کرد: تا زمانی که برای برخورد و مقابله با چنین تخلفاتی قانون و متولی واحد مشخص نشود حیوان آزاران در حاشیه امن بسر می برند./


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :