رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: طرح تبدیل زمین‌های دیم به آبی در دشت مغان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 14 December 2015

حجت‌الاسلام حبیب برومند داشقاپو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اجرای طرح آبی کردن 62 هزار هکتار از اراضی دیم دشت مغان بود که هم اکنون با پیگیری‌های انجام شده اجرای این طرح بزرگ در منطقه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کلنگ آبی کردن بیش از 12 هزار هکتار از اراضی دیم دشت پارس‌آباد و بیله‌سوار با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی به زمین زده شد، گفت: انتظار می‌رود این پروژه در مدت زمان مشخص عملیاتی شده تا مردم منطقه شاهد دستاوردهای این پروژه عظیم باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است آبی کردن 62 هزار هکتار از اراضی دشت مغان در مدت 4 سال عملیاتی شود که با بهره‌برداری از این پروژه عظیم دستاورد بسیار بزرگی در بخش کشاورزی منطقه به وجود می‌آید که این امر برکات بسیار بزرگی برای مردم منطقه خواهد داشت.

برومند داشقاپو با اشاره به اینکه با بهره‌داری از پروژه آبی کردن 62 هزار از اراضی دیم دشت مغان تولیدات محصولات کشاورزی در این منطقه به بیش از یک میلیون و 400 هزار تن می‌رسد، گفت: این امر می‌تواند در راستای اشتغال‌زایی و بهبود معیشت کشاورزان و پویایی اقتصاد منطقه موثر باشد.

وی تصریح کرد: منطقه مغان به لحاظ برخورداری از خاک، آب و جوی مناسب برای پرورش انواع محصولات با کیفیت کشاورزی با بهره‌برداری از طرح آبی کردن اراضی دیمی نقش مهمی را در تولید انبوه محصولات کشاورزی در کشور به عهده می‌گیرد که در صورت تحقق این طرح شاهد نتایج خوبی در زمینه اقصاد پایدار و اشتغال برای جوانان می‌شویم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در دشت مغان راه‌اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است که نیاز است در این راستا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جذب شوند که باید مسئولان تدابیر ویژه‌ای برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اتخاذ کنند تا در این بخش نیز شاهد تحولات عظیمی باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار