به نقل از پرنسالاتینا، هزاران برزیلی در اعتراض به اقدام‌های «دیلما روسف» رئیس‌جمهوری این کشور و شرکت نفتی پتروبراس تظاهرات گسترده ضددولتی برگزار کردند.
کد خبر: ۱۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ 16 March 2015
شهروندان برزیل تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند
به گزارش تابناک یزد، حزب «سوسیال دموکرات» و «دموکرات‌ها» در برزیل ادعا می‌کنند که روسف قراردادهای نفتی بسیاری را بدون ثبت انجام داده است. رهبران احزاب‌ مختلف در این کشور در صفحه‌های اجتماعی خود اتهام‌های دیگری در حوزه فساد مالی را به روسف نسبت داده‌اند.

رهبران احزاب‌ مختلف پس از تکذیب ادعا‌ها توسط روسف، با شعارهایی مانند «به خیابان‌ها بیایید» برای برگزاری تظاهرات فراخوان دادند.

اعضای کابینه روسف شب گذشته در یک کنفرانس خبری با تایید حق مردم برای اعلام اعتراض خود، گفتند که تحریک‌ها برای آشوب در کشور توسط افرادی انجام می‌شود که در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته در برابر روسف شکست خورده‌اند.

 «آئسیو نوس» رهبر حزب مستقل برزیل که در انتخابات ریاست‌جمهوری اکتبر گذشته با اختلاف چند درصد در برابر روسف شکست خورد، گفت که مردم برزیل برای دستیابی به آرمان‌ها، ارزش‌ها و رویاهای خود به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایلنا، روسف در پاسخ به تظاهرات گسترده مردم، دستور سیاسی برای مبارزه با فساد مالی در برزیل را صادر کرد که از امروز به اجرا درمی آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار