رئیس مرکز آموزشی جامعه المصطفی واحد گرگان گفت: افزون بر 200 دانشجو از چهار مذهب شافعی، حنفی، مالکی و شیعه تابعه 20 کشور دنیا در 6 رشته تحصیلی مشتمل بر 8 گروه درسی این مرکز علمی مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 17 December 2015
حجت الاسلام والمسلمین علی تقوی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان افزود: با در نظر گرفتن وجود اقوام و مذاهب مختلف در این استان یکی از رویکردهای جامعه المصطفی تقریب و تعامل مذاهب و گفتمان انقلاب اسلامی در جهت تحکیم وحدت امت اسلام است.
وی با بیان اینکه تربیت و پرورش پیام بَران و پیام رسانان ندای اسلام در جهان از جمله رویکردهای ما است، اظهار کرد: در جامعه المصطفی برای تربیت سفیران اسلام و انقلاب مصمم هستیم و برای تبیین و تعمیق اندیشه اسلام و گسترش نظریه های معارف دینی و انسانی تلاش می کنیم.
به گفته وی با در نظر گرفتن زیرساخت های موجود جامعه المصطفی واحد گرگان ظرفیت پذیرش و آموزش 700 طلبه وجود دارد از طرفی هم اکنون در حال رایزنی برای اخذ زمینی به مساحت 10 هکتار هستیم که در صورت تحقق طی سه تا چهار سال آینده تا سطح چهار هزار نفر دانشجو امکان جذب وجود خواهد داشت.
تقوی همچنین گفت: هم اکنون های واحدهای جامعه المصطفی در نزدیک به 80 کشور دنیا از 120 ملیت دانشجو دارد همچنین در مجتمع های آموزشی سطح کشور نیز امکان تدریس 130 رشته فراهم شده است که در صورت موافقت وزارت علوم تا 200 رشته امکان افزایش را دارد.
وی واحدهای جامعه المصطفی فعال داخل کشور را در شهرهای تهران، مشهد، قم، اصفهان و گرگان اعلام کرد و ابراز داشت: مجموع دانشجویان جامعه المصطفی در داخل و خارج کشور را 40 هزار نفر شامل می شود و مفتخر هستیم که بر اساس کارکردهای آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی و تربیتی امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی دانش آموختگان جامعه المصطفی بر مسندهای بزرگ علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی تکیه کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار