رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی:
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: کسانی که کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می‌شوند و از ائمه جمعه نیز هستند در دو هفته مانده به انتخابات اقامه نماز جمعه نخواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 17 December 2015

به گزارش تابناک تبریز، عباسعلی اسدی دیشب در جلسه مشترک فرمانداران و هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی بر ضرورت همراهی تمام بخش‌های اجرایی در برگزاری انتخابات پرشور تاکید کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی سالم‌ترین انتخابات برگزار می‌شود، افزود: در زمینه کمی و کیفی بهترین انتخابات‌ها را طی سه دهه گذشته برگزار کرده‌ایم و در دوره فعلی انتخابات نیز مسئولان برگزاری انتخابات با همدلی و با آگاهی دشمنان را مایوس خواهند کرد و اقتدار نظام اسلامی را در برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده و سالم نشان خواهند داد.

وی امانتداری در انتخابات را امری مهم و بر عهده مسئولان نظارتی و اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان امانتدار مردم و رایی که مردم در صندوق‌ها می‌اندازند باید امانت‌ها را سالم به منزل مقصود برسانیم و به موقع و سالم امانت را حفظ کنیم.

اسدی بر قانونگرایی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: هر جا که به قانون عمل کرده‌ایم موفق بوده‌ایم و اگر قانون نیز ایرادی داشته باشد یا ضعفی مشاهده کنیم نباید خودسرانه عمل کنیم و عدم عمل به قانون موجب خودسری و هرج و مرج می‌شود.

وی بیان کرد: در جلسات هیئت‌های اجرایی آسیب‌شناسی دوره‌های قبلی انجام شده و ایرادات و ضعف‌ها شناسایی و برطرف شود تا اشکالات و ضعف‌ها به حداقل برسد و این امر زمانی محقق می‌شود که آسیب‌شناسی‌ها به صورت صادقانه صورت گیرد.

پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد انتخابات

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آذربایجان‌شرقی خواستار پرهیز از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد انتخابات شد و گفت: استفاده از افراد نشان‌دار و شناخته شده در طرفداری از کاندیدای خاص در روند رای‌گیری نباید صورت گیرد تا این امر موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مردمی نشود.

وی عنوان کرد: در مورد آموزش‌های عوامل اجرایی دقت نظر کافی باید صورت گیرد و آموزش‌های لازم از هم‌اکنون آغاز شود و البته ناظران هیئت نظارت استان دارای سابقه‌های طولانی در نظارت بر انتخابات استان هستند و آموزش‌های مستمر نیز صورت می‌گیرد.

استفاده حداقلی از صندوق‌های سیار در برگزاری انتخابات

اسدی بر استفاده حداقلی از صندوق‌های سیار در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: با توجه به گسترده شدن شهرها افزایش تعداد صندوق‌ها اجتناب‌ناپذیر است و در این میان سعی می‌کنیم تا کمتر از صندوق‌های سیار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کسانی که کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می‌شوند و از ائمه جمعه نیز هستند در دو هفته مانده به انتخابات اقامه نماز جمعه نخواهند کرد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :