معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند:
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند، گفت: با توجه به افزایش وسعت و جمعیت شهر بیرجند آمار متکدیان در سطح شهر نسبت به وضع مشابه در سال‌های قبل دارای روند کاهشی است که این امر نشان دهنده هماهنگی منسجم دستگاه‌های مرتبط است.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 19 December 2015

 به گزارش ایسنا به نقل ازروابط عمومی شهرداری بیرجند،  علی خانزاد، گفت: به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط، جمع آوری و ساماندهی متکدیان خصوصا متکدیان معتاد در این شهر به صورت ویژه دیده  شده است.

وی ادامه داد: این شهرداری با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی، نیروی انتظامی و... اقدام به جمع آوری متکدیان معتاد خصوصا کودکان و نوجوانان نموده که پس از بستری و ترک این افراد تحویل بهزیستی و مراجع ذیربط می گردند.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند، تصریح کرد: پدیده تکدی‌گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی، و فرهنگی ایجاد می‌شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده فقدان کار، بیماری، اعتیاد، مهاجرت و... است.

خانزاد تاکید کرد: این گروه از جامعه در برخی موارد به دلیل مشکلاتی که فرد و خانواده متکدی با آن روبرو هستند و همچنین شکاف عمیق طبقاتی، ضعف فرهنگی و کافی نبودن درآمد رو به این اقدام می‌آوردند؛ البته در مواردی نیز گروه‌هایی با هدف ارتکاب جرم و جنایت ، توزیع مواد مخدر و... در پوشش تکدی‌گری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده بسیاری از متکدیان از اختلالات روانی رنج می برند، افزود: میانگین سن این افراد در گذشته 30 تا 60 سال بوده که متاسفانه در حال حاضر این مهم کاهش یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند، یادآور شد: کارشناسان معتقدند کاهش سن تکدی‌گری و همچنین استفاده از کودکان و زنان در تکدی گری زنگ خطر و بحرانی برای جامعه محسوب می‌شود که عواقب بسیار خطرناک و جبران ناپذیری در پی دارد و امکان افزایش جرم، جنایت و بزهکاری را در جامعه در بر خواهد داشت.

خانزاد ابراز امیدواری کرد که تلاش تمام دستگاه‌ها و از جمله شهرداری در بحث جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به ثمر بنشیند و در آینده‌ای نه چندان دور بیرجند به عنوان شهر بی متکدی در کشور معرفی شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار