معاون اجرایی شهرداری شیراز از صدور رای تخریب ۵۶۰ ساخت و ساز غیر مجاز و متخلف در طی هشت ماه گذشته خبر داد.وی افزود:برنامه ریزی باید مناسب با وضعیت شهری انجام شود نه اینکه مانند گذشته به ناگهان تصمیم به جمع آوری دستفروشان گرفته و بازار انقلاب در کنار هتل هما و پارک آزادی ساخت شد.
کد خبر: ۱۴۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 19 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:رمضان امینی ظهر شنبه در نشست خبری آخرین فعالیتهای شهرداری شیراز با اشاره به وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در شیراز، گفت: طی هشت ما سال جاری ۵۶۰ مورد رای تخریب صادر شده که ۱۷۵ مورد اجرایی و مابقی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد رای صادره به میزان ۲۲.۹ درصد منطقه چهار، ۱۶.۴ درصد منطقه ۹ شیراز قرار دارد.

معاون اجرای شهرداری شیراز تاکید کرد: نباید با نگاه عاطفی به ساخت و سازهای خلاف توجه شود زیرا هزینه های فراوانی به شهر و شهرداری وارد می کند.

امینی ادامه داد: دو هزار و ۸۶۹ مورد ساخت و ساز بدون مجوز یا برخلاف پروانه داشته ایم که پس از ارجاع به کمیسیون ماده ۱۰۰ مبلغ بیش از ۲۹ میلیارد تومان جریمه شدند که ۱۵ میلیارد تومان محقق شدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دستگاه های خدمات رسان نباید به ساخت و سازهای غیر مجاز خدمات دهند، گفت: متاسفانه برخی از دستگاه های خدمات رسان انشعاباتی به ساخت و سازهای متخلف داده اند که این کار تخلف است.

معاون اجرایی شهردار شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید در جهت رفع مشکلات شهری از جمله وانت های فروشنده همکاری داشته باشند، گفت: به بهانه ایجاد شغل نمی شود ساختار شهری را بر هم ریخت که این کار با راه اندازی بازارهای هفتگی روی داده است.

امینی تصریح کرد: ۱۷ نقطه شهر بازارهای هفتگی برگزار می شود که علاوه بر مشکلات مختلف شاهد تخلفات متعددی در آنها هستیم.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۲۰۰ وانت بار متخلف توقیف شده اما همچنان شاهد حضور فعالیت های آنها در شهر هستیم که البته رفع مشکلات ترافیکی بر عهده شهرداری شیراز نیست.

معاون اجرایی شهرداری شیراز یادآور شد: برنامه ریزی باید مناسب با وضعیت شهری انجام شود نه اینکه مانند گذشته به ناگهان تصمیم به جمع آوری دستفروشان گرفته و بازار انقلاب در کنار هتل هما و پارک آزادی ساخت شد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مقابله با تبلیغات غیرقانونی گفت: ۳۰ نفر در خصوص در دیوارنویسی های غیر مجاز بازداشت شدند که در ادامه این اقدامات ۹ نفر بین ۳.۵ ماه تا سه سال حبس محکوم شدند.

وی در خصوص «دیوارمهربانی» نیز در شیراز گفت: کاری بزرگ و مهربانانه است که البته باید به موارد بهداشتی آن توجه شود اما این کار پسندیده و قابل تقدیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار