آمار انتخاباتی فارس+اظهارنظرهای انتخاباتی
در روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام آذرماه جاری 178 نفر برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان فارس نام نویسی کردند.در پنجمین روز ثبت نام پنجمین دوره خبرگان رهبری نیز آمار ثبت نامی‌ها به 9 نفر رسید.
کد خبر: ۱۴۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 21 December 2015
در روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام آذرماه جاری 178 نفر برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان فارس نام نویسی کردند.

به گزارش تابناک فارس:از این تعداد 63 نفر متعلق به حوزه انتخابیه شیراز، پنج نفر اقلید، 11 نفر آباده، خرم بید و بوانات، پنج نفر جهرم، 11نفر داراب و زرین دشت، پنج نفر سپیدان، 9 نفر سروستان، کوار و خرامه، 4 نفر فسا و 8 نفر فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین است.

همچنین در حوزه های انتخابیه کازرون 10 نفر، لارستان، خنج و گراش 9 نفر، لامرد و مُهر شش نفر، مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان 14 نفر، ممسنی و رستم 10 نفر و نی ریز و استهبان هشت نفر نام نویسی کردند.

آمار کاندیدهای خبرگان فارس به 9 نفر رسید
در پنجمین روز ثبت نام پنجمین دوره خبرگان رهبری نیز آمار ثبت نامی‌ها به 9 نفر رسید.
آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری؛ آیت الله سید محمد فقیه، امام جمعه نی ریز، دکتر حجت الاسلام علی اکبر کلانتری، رئیس سابق حوزه های علمیه فارس از ثبت نامی های امروز کاندیداتوری خبرگان بودند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کاندید نمایندگی شیراز شد
امروز فریدون عباسی کاندیدای انتخابات مجلس شد. او رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در دوران محمود احمدی نژاد است. او صبح امروز در ستاد انتخابات شهرستان شیراز حضور یافت و برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.
عباسی بعد از طی روند ثبت‌نام در جمع خبرنگاران، گفت: با احساس تکلیفی که نسبت به جامعه و مردم داشته و دارم اقدام به ثبت‌نام در این دوره انتخابات مجلس کرده‌ام.
وی با تصریح اینکه به عنوان یک کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد، گفت: در مورد ائتلاف با گروه‌ها و افراد بعد از طی روند قانونی بررسی صلاحیت‌ها اظهارنظر خواهم کرد.
عباسی در پاسخ به اینکه چرا حوزه انتخابیه شیراز را برای شرکت در انتخابات شرکت کرده است، گفت: محل تحصیل من شیراز بوده و بیش از 30 سال خانواده‌ام در شهرستان نورآباد، یکی از شهرستان‌های استان فارس سکونت داشته‌اند و من ترجیح دادم با توجه به ظرفیت‌های شیراز به عنوان مرکز استان فارس از این شهر برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کنم.

مجلس خبرگان جایگاه رهبری دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با یادآوری این مطلب باید جایگاه مجلس خبرگان برای مردم تبیین شود، گفت: این مجلس به خاطر آنکه می تواند در معرفی رهبری نظام گام بردارد، جایگاه رهبری دارد چرا که جایگاه رهبری در کشور یک جایگاه کلیدی است.
حجت الاسلام علی اکبر کلانتری، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز امروز (30آذر) در حاشیه ثبت نام مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعلا مستقل وارد شده ام، گفت: احتمال دارد در لیست جامعتین قرار بگیرم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار