رییس اداره هواشناسی خلخال از افزایش 38 درصدی میزان بارش های فصل پاییز در این منطقه نسبت به پاییز سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۵۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 23 December 2015
فرامرز فرض الله پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 158.6 میلیمتر باران و برف در خلخال بارش داشتیم که این میزان در مقایسه با سه ماهه پاییز سال گذشته که حداکثر بارندگی 115.3 به ثبت رسیده 38 درصد و نسبت به بارش های بلند مدت 28 ساله گذشته نیز که میزان بارندگی در خلخال 97.6 میلیمتر در پاییز بوده 63 درصد افزایش نشان می دهد.
وی گفت: با توجه به بارش های مناسب سال زراعی خوب و پرباری در انتظار کشاورزان و باغداران منطقه است.
او به روند صعودی افزایش دما در خلخال اشاره کرد و افزود: به رغم افزایش بارندگی برف و باران در پاییز امسال میانگین حداکثر دمای هوای این شهر 111 درصد نسبت به پاییز سال گذشته افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که افزایش دمای هوای این شهرستان در مقایسه با زمان بلند مدت 28 سال گذشته نیز 614 درصد افزایش نشان می دهد.
رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میانگین حداکثر دمای هوای خلخال در سه ماه پاییز امسال 21.1 درجه بوده که در مقایسه با پاییز سال گذشته که 19 درجه به ثبت رسیده 111 درصد افزایش دارد.
وی گفت: در همین مدت میانگین حداقل دمای هوای خلخال از 8.6 درجه زیرصفر به 7.6 زیر صفر کاهش یافته و حداقل دمای هوای پاییز امسال 92 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار