موضع یک نماینده مجلس درباره حمله به نماینده تهران
بدون شک موضع گیری قاطع مسئولان و به خصوص مجلس نشین‌ها می‌تواند عرصه را بر گروه‌های خودسر تنگ کند اما حرف‌ها و رفتارهای کج دار و مریز سبب می‌شود که همیشه عده ایی از اقدامات خودسرانه به خاطر همسویی با مواضع خود حمایت کنند. روشن است مادامی این طور باشد هیچ دولتی موفق به مقابله با این به اصطلاح خودسری‌ها نخواهد شد.
کد خبر: ۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ 18 March 2015
اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه‌های خودسر موضع تازه‌ایی نیست اما با حمله به علی مطهری در شیراز بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است. این اتفاق به عنوان نشانه ایی از نا امن بودن فضا برای یک نماینده مجلس روشن کرد که این داستان تکراری تمامی نداشته و به یک رفتار معمول بدل شده است. 

قاسم جعفری، نماینده بجنورد در این خصوص با ذکر مثالی به تابناک گفت: وقتی حضرت امیر با هجوم به خلیفه سوم مخالفت کرد، برخی متوجه نبودند که حضرت نمی‌خواهند خلیفه کشی راه افتد. الان نیز در کشور ما این رفتار رایج شده است. 

وی افزود: کاش رییس مجلس در خصوص حمله به آقای مرندی نیز مانند اکنون موضع می‌گرفت تا امروز شاهد این رفتار‌ها که در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست، نباشیم. 

این نماینده مجلس در ادامه کاراکتری که افراد از خود ارایه می‌کنند را نکته‌ایی دانست که نمی‌توان از کنار آن گذشت و گفت: جرمی اتفاق افتاده است اما توجه کنیم که اگر کسی اموال خود را در دسترس قرار دهد به نوعی در افزایش احتمال سرعت اثرگذار بوده است لذا افراد نیز باید شخصیتی از خود ارایه کنند که زمینه ساز این نوع رفتارهای نباشد. 

جعفری با تاکید بر اینکه باید موضوع را از لحاظ فرهنگی ریشه یابی کرد، گفت: باید تحمل خود را بالا برده و همدیگر را در فضای مثبت و درست سیاسی و اجتماعی بپذیریم. 

وی افزود: ما تریبون در اختیار داریم و می‌توانیم هر حرفی را بزنیم، پس دیگرانی که تریبون ندارند مجبور می‌شوند به روش‌های دیگر پاسخ دهند. این حرف مبنای دینی دارد. خداوند دوست ندارد کسی دهان به بدگویی باز کند مگر کسی که به او ظلم شده است. 

نماینده بجنورد ادامه داد: اگر آن زمان که جانباز کرمانی کتک خورد، موضع گیری می‌کردیم حتما به اینجا‌ها نمی‌رسیدیم. البته واضح است که نماینده مجلس از آنجایی که منتخب مردم است حرمت بیشتری دارد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: هر برخوردی غیر قانونی و نباید خارج از فضایل دینی و اخلاقی از سوی هر کسی و در هر شرایطی پذیرفتنی نیست. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بیان اینکه شخصی زمینه ساز این برخورد شده است می‌تواند ناامنی‌ها را توجیه کند، گفت: آن سوی قضیه هم کسانی می‌گویند آیا دفاع تمام قد از فردی که مورد حمله قرار گرفته باعث نمی‌شود نیروهای متدینی که احساس وظیفه می‌کنند سرخورده شوند؟ پس باید نگاه همه جانبه داشت. 

جعفری در پاسخ به پرسش دیگری که آیا نیروهای متدینی که احساس وظیفه می‌کنند اجازه دارند که به این شیوه عمل کرده و امنیت کشور و برقراری قانون را زیر سوال برند؟ گفت: هنوز که تحقیق نشده است و معلوم نیست این‌ها چه کسانی هستند، اگر معلوم شد که سناریوی ساختگی برخی گروه‌ها بوده است چه؟ پس باید اجازه دهیم تحقیقات تمام شود و بعد اظهار نظر کنیم. 

این نماینده مجلس در خصوص اینکه چرا نیروی انتظامی در مقابل کلانتری اقدام به دستگری مهاجمان و آغاز تحقیقات نکرده است، نیز گفت: من از این جزییات خبر ندارم و به تحقیقاتی که مسئولان ذی ربط انجام می‌دهند اعتماد کرده و اظهار نظر خواهم کرد. 

وی در پاسخ به اینکه آیا این پیگیری‌ها به نتیجه مشخص و برخورد با عاملین آن می‌انجامد و یا مانند بعضی موارد دیگری که پیش از این اتفاق افتاده بی‌نتیجه‌‌ رها می‌شود، گفت: باید قاطع و بدون مسامحه برخورد کنیم تا به نتیجه برسد. اجازه ندهیم تلفن کردن‌ها در اجرای قانون اثرگذار شود لذا باید با همه متخلفان از هر طیف و جناح مانند هم و قاطعانه برخورد شود. 

بدون شک موضع گیری قاطع مسئولان و به خصوص مجلس نشین‌ها می‌تواند عرصه را بر گروه‌های خودسر تنگ کند اما حرف‌ها و رفتارهای کج دار و مریز سبب می‌شود که همیشه عده ایی از اقدامات خودسرانه به خاطر همسویی با مواضع خود حمایت کنند. روشن است مادامی این طور باشد هیچ دولتی موفق به مقابله با این به اصطلاح خودسری‌ها نخواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار